Rejseadapter - hvor køber man dem

Jeg skal bruge nogle adapters som disse (el. lign.) til nogle trafo'er der
skal i danske stikkontakter.

http://www.globalsourcesdirect.com/servlet/the-2130/EU-to-US-Travel/Detail

Hvor køber man dem her i DK. Man kan købe forskellige rejsesæt bl.a. hos
Thansen, men det er ikke det jeg har brug for.

/Carsten

Re: Rejseadapter - hvor køber man dem

Føj, dem kan jeg ikke lide :o(
Hvis US-stikket ikke er trykket helt ind i adapteren, er der risiko for
berøringsfarer.

Hvis det skal bruges til andet end en midlertidig løsning, til eget brug,
bør du overveje lovligheden.

Re: Rejseadapter - hvor køber man dem

Du kan i øvrigt få noget, der ligner her
http://batteribyen.dk/rejsestik__us___dansk-p-1976.html
Men som sagt, overvej lige sikkerheden og lovligheden.

Re: Rejseadapter - hvor køber man dem
http://www.globalsourcesdirect.com/servlet/the-2130/EU-to-US-Travel/D ...

Det er da ikke dE5%rligere end de andre jeg har set, eller bare en
amerikansk stikkontakt.
Ellers kF8%b diverse stik og en stump ledning og lav dem selv, eller
bare klip ledning og sE6%t dk stik pE5%.

Re: Rejseadapter - hvor køber man dem

Det er vist ikke så let på en adapter.
--
ad

Re: Rejseadapter - hvor køber man dem

http://mymsn.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?IDI51%9192326

Johannes

Re: Rejseadapter - hvor køber man dem

"Power input/output: 120V/250V AC, 6A"

Imponerende at sådan en lille dims også kan konvertere netspændingen, men er
det ikke den gale retning ;o)

PS: Husk at man i US 110V i stikkontakterne. Det er langt fra alt udstyr,
der umiddelbart kan tilsluttes 230V via en simpel skik-adapter.
I det oprindelige spørgsmål tales der om "trafo'er". Hvis det skal tages
helt bogstaveligt, går det galt. Menes der derimod en switch-mode
netadapter, kan den sandsynligvis benyttes til både 110V og 230V.

Re: Rejseadapter - hvor køber man dem
Jeg ved godt det med spændingen. Adapteren skal sættes på en omformer der
klarer 110 til 230 som er ganske almindeligt, og så vil jeg lime dem sammen
så sikkerheden skulle være på plads.
- ellers tak for indslagene