Regulering af spænding/forsyning til print

Hej,

Jeg roder i øjeblikket med en pic18f4550 og skal have lavet noget
spændingsregulering på printet. Jeg skal bruge hhv. 5 og 3,3V.
Jeg er ikke sikker på stømforbruget endnu, men ved 5V skal der nok
bruges >500mA.
Ved 3,3V er jeg stadig lidt i tvivl - 3,3V forsyningen skal indtil
videre, kun bruges til et SD-kort. Jeg har ikke kunne finde nogen ca.
tal på hvor meget sådan et sluge, så måske der er en der har nogle tal?

Well, men hvordan laver jeg forsyningen smartest?
Skal jeg bare bruge et par passende 5- og 3v regulatore? eller er der
nogle tricks?

Jonas Jalling

Re: Regulering af spænding/forsyning til print

http://www.national.com/pf/LM/LM2595.html

og så en 3V3 low drop serie regulator efter den, så du kun får 1.7V spænding
over den...

Det er oftest spændingen over regulatoren der får den til at blive for
varm... hvis man skal fra 12V til 5V ex.vis...

mvh

Kasper

Re: Regulering af spænding/forsyning til pr int
Du siger noget der. Det lyder som en god løsning - dog læste jeg lige
mit første indlæg igennem igen og jeg har skrevet forkert. Strømmen ved
5V er _mindre_ end 500mA, men det er selvfølgelig altid fint at være på
den sikre side.
Havde dog håbet på en løsning med færre eksterne komponenter - og så
småt som muligt (SMD).
Jeg sidder og bladrer igennem National's sider nu.

Jonas Jalling

Site Timeline