Regulering af højtalere?

På mit arbejde har vi et stereoanlæg stående på mit kontor med 2
udgange til højtalere. På disse 2 udgange er der koblet 6
højtalere til, 2 på kontoret og 4 ude i området. Hvis lydstyrken
skal være tålelig på kontoret skal anlæget ikke skrues langt op i
volume, men så kan lyden pga. støj ikke høres  ude i området.
Kan jeg købe en regulering til de 2 højtalere på kontoret så de 2
kan skrues ned i volume og så via anlæget skrue mere op for de
der er ude i området?
Jeg tænker på noget i stil af de reguleringer der kan sidde på de
såkaldte køkkenhøjtalere.
Gerne link til hvor jeg køber.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /

Ja, nogen hifi løsning er det jo næppe, men går heller ikke ud fra det er
det, du søger ;)

Har set nogle, kan dælme ikke huske hvor, men det var hos nogle af dem, der
handler med prof lydudstyr, PA og lign., så det er da et sted at starte.
Du kan prøve www.diskonetto.dk og www.aage.dk
Kan desværre ikke huske hvad de kaldte dem, formentlig attenuator eller
noget i den stil. Egenligt bare effektpotmetre med pæn forplade (og kasse?),
de kunne vist klare 25-50 w, de må være mere end passende.

Mvh
Morten

Re: Regulering af højtalere?
Morten tastede:

Nix

Det samme her :o)

Har fluks sendt en mail til de to.

Jow

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /
Re: Regulering af højtalere?
Den billigste løsning er sikkert at købe en ekstra 2 kanal forstærker
(brugt). Forsyne den med et liniesignal fra det andet anlæg og regulere
lydstyrken på kontoren på den

Re: Regulering af højtalere?
Anders Majland tastede:

Måske, men sådan en drejeknapfidus kan vel ikke koste mange
kroner, de sidder i køkkenhøjtalere der koster under 200 kr.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /
Re: Regulering af højtalere?

Alt afhængig af kvalitet og effekt de skal kunne klare.
Husker ikke hvad prisen var, men den var vist ikke 20 el. 50 kr.

Så hvis du mener dem i en køkkenhøjttaler kan klare mosten og er af
tilstrækkelig kvalitet (altså effektpotentiometret), så er billigste løsning
måske at slagte et par af dem?

Mvh
Morten

Re: Regulering af højtalere?

Prøv at se her http://www.elsupply.dk/?Gid95%&Vid19%70
Mvh Lars

Re: Regulering af højtalere?
Lars A tastede:

Der var vist noget der kan bruges, gad vide hvorfor der er 6 ben
på bæstet?

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /
Re: Regulering af højtalere?
Henning Lund tastede:

Narh det er fordi det er en stereo regulering.

Tak for hjælpen Lars.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /
Re: Regulering af højtalere?

Hej Henning.
Her er den i mono version http://www.elsupply.dk/?Gid95%&Vid19%69
Mvh Lars

Re: Regulering af højtalere?
Lars A tastede:

Jæps, jeg hittede den selv da jeg nærlæste siden.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /
Re: Regulering af højtalere?

">> Hej
Det er hvis du skal bruge det til stereo dvs 2 kanaler.
Mvh Lars

Re: Regulering af højtalere?

Stereo-potentiometer??

/

Re: Regulering af højtalere?
Hej Henning

Den eneste ordentlige løsning er at gå på jagt efter et billigt
brugt 100Volt anlæg.

Re: Regulering af højtalere?
Max tastede:

Hva er der galt med de reguleringer Lars linkede til?
Måske det også kan være W i stedet for V, Max det plejer ikke at
ligne dig :o)

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /
Re: Regulering af højtalere?
Hej Henning

Når man skal distribuere lyd på arbejdspladser, ja så vælger man
oftest det der hedder 100 Volt anlæg. Højtalersignalet man udsender
på sådan et anlæg er med en høj spænding, dermed sænkes strømmen
i anlæget og man kan koble mange højttalere på en tynd lang ledning.
Inde i hver højttaler er der så en transformator og en styrkeregulering
og ofte er det lavet således at man fra centralt hold kan koble lyden
ud og bruge højttalerene til kaldeanlæg.

Re: Regulering af højtalere?
Max tastede:

Nåe vi er ude i avancerede ting? Jamen det er slet slet ikke det
jeg har behov for, jeg går for det meste alene, så der skal ikke
det store til at gøre mig tilfreds.

--
Mvh Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace /
Re: Regulering af højtalere?

Henning.

Normalt tar ikke Max feil.
Han gjør det ikke her.

Om du vil ha en konstruktiv behandling av dette problem, bør du henvende deg
til et seriøst firma.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Regulering af højtalere?

Jeg valget denne løsning da jeg kunne forstå på Henning at det var ikke det
helt store anlæg der er i brug.
100 v anlæg kan fås her www.monacor.dk

Mvh Lars

Re: Regulering af højtalere?
Hej Lars

Min erfaring siger mig at 100 Volt anlæg har sin berettigelse
hvis der skal mere end en højttaler op.