Reguleret 800V DC

Jeg har en gammel CRT projector som har en skavank, G2 spændingen
(800VDC) er ikke stabil nok, så jeg overvejer at lave en ny
spændingsforsyning som kan bruges i stedet for.

Den originale spændingsforsyning har et udgangstrin der består af
switcher + trafo + 30nF kondensator + 240kOhm + 828V zener regulator
(6x138V i serie).

Problemet med den gamle forsyning er at den lukker ned under vertical
retrace og nogle gange kommer den for sent ind i regulering igen når
billedet starter, så jeg vil gerne have den nye forsyning til at køre
hele tiden.

Jeg har +300VDC i store mængder i maskinen og der skal maximalt leveres
leveres 2mA, så det er ikke det store forbrug.

Nogen ideer til hvordan man kan lave en reguleret 800V DC forsyning?

--
  Flemming Frandsen aka. Dion of Swamp http://dion.swamp.dk

Site Timeline