regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

hej jeg har 3 computer blæser jeg vil have styret via temperaturen ( sidder
i en hunde trailer)
jeg vil gerne have de starter ved 15 grader og så man kan sætte den på den
temp man ønsker den starter ved ,over 15 grader

kan i hjælpe med en færdig pakke eller et link til en

Hilsen Søren

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud f ra temperaturen 12 volt

En Danfoss EKC 101 burde kunne klare opgaven. Den mE5% kunne kF8%bes til =

"billige" penge.
http://www.danfoss.com/Denmark/Contact/Denmark /

EKC 101 er meget brugt blandt tidligere20%
elektronikmekaniker-/elektronikfagtekniker-lE6%rlinge fra Danfoss (jeg ha=
r20%
endnu ikke set en installation hos en nuvE6%rende lE6%rling) til20%
blE6%serstyring i PC'er.

--20%
Mvh
Jesper Poulsen

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud f ra temperaturen 12 volt

Argh, sE5% ikke at den skulle vE6%re trinlF8%s. Men hvorfor skal den vE6%
re trinlF8%s?

--20%
Mvh
Jesper Poulsen

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

Argh, så ikke at den skulle være trinløs. Men hvorfor skal den være trinløs?

Jesper Poulsen

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud f ra temperaturen 12 volt

Hov, hvor blev det af, det jeg ville svare pE5%?

- Du har skrevet _under_ en signaturadskiller og min news-klient skE6%rer=
20%
signaturen fra ved svar.

- Har du prF8%vet at ringe til det nummer der stE5%r pE5% linket?
Forklar dem situationen. Der sidder en teknisk supporter ved navn20%
Henrik, han mE5% kunne hjE6%lpe dig (navnligt hvis du hilser fra mig :-) =
)...

--20%
Mvh
Jesper Poulsen

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr49%20&n10%&KundeID =

Hiv termostaten ud. Den er mekanisk og kan tåle 2000 watt direkte over
kontakten, så det er bare at sætte den i serie med blæser og strømforsyning.

Det kan ikke gøres  hverken billigere eller nemmere, sålænge du kun har brug
for on/off regulering.

Claus

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

Men det vil virke modsat af hvad Søren ønsker :-|  Universal rumtermostat
er hvad der skal til, den kan nemlig også bruges til ventilation/køling.

Orla Pedersen
Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

Find en normal varmeblæser, som er blevet skrottet, der sidder en fin,
trinløs termostat som snildt kan bruges til formålet. Jeg har selv brugt dem
til mange ting.

Claus

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

RSonline.dk varenummer 159-2083 200 kr + moms. Den bruger ingen strøm og
holder i årevis. De sidder spredt ud over diverse vindmøllestyringer og
kan der let holde i 10 år.....

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt
tak  for alle indput jeg snupper sikkert den varme blæser fra harald nyborg

Søren

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

Dum ide.

Vælg hellere varenummer 9801 til 20 kr mere, den kan præcist det du
ønsker....

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

kan den med 12 volt -??

Søren

Re: regulerer blæserens omdrejninger ud fra temperaturen 12 volt

Tro mig, den er rent mekanisk og kan med hvad som helst....