Regnmåler 433Mhz

Hej NG

Måske lidt off topic??

Har "arvet" en OBH Regnmåler (type 4845), oprindeligt produceret af Oregon
Scientific (no. rgr122), men jeg har problemer med at få den til at virke.

Den modtager ikke signal fra opsamleren - displayet blinker hele tiden. I
følge manualen er det fordi den ikke får signal fra opsamleren. Har så
fulgt manualens råd om batteriskift (i rigtig rækkefølge) og RESET af
modtager. Har på Oregons www set at man også skal RESET opsamler (står ikke
i DK manual). Sender og modtager står lige ved siden hinanden! Har sågar
"slukket" for andre sendere på 433Mhz. Stadig intet signal!

Sidste mulighed tilbage er at prøve at løse porblemet med en stor hammer
;-)

Nogen som andre løsingsforslag?

Mvh
Olskum

Re: Regnmåler 433Mhz
Hej!

Tjo, med mindre du vil reparere den, eller den er hjemmebygget ;-)

Tja, har du valgt samme kanal på begge dele? Mit OBH termometer har tre separate
kanaler som den kan konfigureres til via en omskifter...

--
Mvh, Kim "Modified to fail" Schrader

Re: Regnmåler 433Mhz

Vil gerne reppe den hvis det er muligt. Skal dog lige finde fejlen først.

separate

Der er ingen kanalomskifter på systemet. Der er dog 3 skjulte
"stilleskruer" på printet til antennen i basestationen. Vil dog ikke
begynde at skrue løs af frygt for at frekvensen ryger hen i vejre.

/Olskum

Re: Regnmåler 433Mhz

Har du prøvet at flytte enhederne lidt væk fra hinanden ?
det kan være at signalet er for kraftigt til at modtageren kan "forstå" det.
Så må du ellers igang med scopet.

Jacob

Re: Regnmåler 433Mhz

Det vil jeg prøve.

Er desværre ikke den heldige ejer af et "scope"

Re: Regnmåler 433Mhz

Jeg har / har haft en mage til, den begyndte også at blinke, og jeg forhørte
mig hvad fejlen kunde være og fik svaret at det måtte være måleren som ikke
sendte noget signal, så hørte jeg efter hvad en ny måler ville koste, og jeg
mener det var næsten det samme som hele sættet, jeg købte så et nyt sæt, og
så kunde jeg aflæse regnmængden på begge modtagerer, så det er sikket
udendørs-enheden som ikke virker mere.
Jeg regner med at du har prøvet at skifte batterier !
mvh Torben
(ved privat mail fjerne de 3 x)

Re: Regnmåler 433Mhz

Det har jeg også mistænkt den for.