Rega Planar 3 pladespiller - kaputski?

I dag da jeg prøver at tænde min Rega Planar 3 pladespiller sker der bare nada! Motoren kører ikke. Jeg har sikret mig at det ikke er stikkontakten den er gal med.

Hvad kan jeg selv gøre for at få den til at virke igen, inden jeg skal til at aflevere den til en forhandler og betale en formue for at få den repareret? Selvom jeg intet har forstand på reparation af teknik, har jeg lige prøvet at åbne op ind til motoren, og det ser faktisk forholdsvis simpelt ud der inde :) - Jeg aner bare ikke hvad jeg skal gøre...?

Hilfe!

--
Koeffe
Reply to

Har du prøvet at hjælpe motoren igang, den kan være groet fast i sin egen smøreolie.

Ellers prøv at spørge i dk.teknik.lyd der er der folk der ved alt hvad der er værd at vide om Rega spiller.

"Max" skrev i en meddelelse news:4509b8bb$0$84029$ snipped-for-privacy@dtext01.news.tele.dk...

| Har du prøvet at hjælpe motoren igang, den kan være groet | fast i sin egen smøreolie.

Yeah Max! Du er dagens mand i skysovs! Plejer ellers altid at hjælpe glaspladen igang, hvilket ikke hjalp her, men efter at have taget pladen af, og dreje lidt på selve motoren, så virker den igen. Bare mærkeligt hvis den lige pludselig er groet fast, for det er ikke så længe siden jeg brugte den sidst (1 eller 2 dage). Men tak for hjælpen!!

| Ellers prøv at spørge i dk.teknik.lyd der er der folk der | ved alt hvad der er værd at vide om Rega spiller.

Denne tråd er krydspostet :)

--
Koeffe
Reply to

"> simpelt ud der inde :) - Jeg aner bare ikke hvad jeg skal

Det kan vel være motor eller resten af "teknikken", måske kontakten?

Jeg ved godt det ikke er en billig reparation, men man kan købe et komplet nyt motor- og motorstyringssystem til omkring kr. 1000,- og de fleste forhandlere monterer det til prisen. Ud over at du får spillen til at køre igen, er den opgradet til nyeste model på førnævnte punkter og du opnår en ikke ringe forbedring i lyden...

Søren

Vittrup

Rart at høre at der er nogen der stadig hører vinylplader Og nu skammer jeg mig for jeg har lige smidt min thorens ud. Ja jeg skulle flytte og nålen var defekt. Ud røg også en masse lp'er Never mind. Men den havde en separat strømforsyning. måske den er defekt på din? De har det med at stå af i ny og næ.

mvh fluen

Reply to
Carsten Petersen

Så ikke lige at problemet var løst... heldige Koeffe

Fluen er fløjet

Reply to
Carsten Petersen

Vi er skam da nogle stykker :) jeg har fx. slet ikke en CD-afspiller.

Det skal du måske skamme dig over, specielt hvis det var nogle af de gamle metal-plader jeg lige står og mangler ;)

Planar 2 har ikke seperat strømforsyning, ved ikke med Planar 3?

// Hans

--
Jeg beskyttes IKKE af den gratis SPAMFighter til privatbrugere, der
har spammet usenet i over 6000 indlæg.

Ud over at jeg er pisse stiv lige nu vil jeg bare spørge om du er idiot?

Seriøst, en ting er at smide en afspiller ud, der findes som regel bedre afspillere, men at smide selve pladerne ud... ja hør det for jer selv: SMIDE MUSIK MAN HAR KØBT UD!!!...

det lyder grotesk og det er det imho også!!!......

sikke en dødssynd

--
MVH: Esben von Buchwald
http://www.sbn.as

Hej Esben

Ja, men heldigvis er der nogen (mange) der gør det, det er på den måde klenodier skabes :)

"Esben von Buchwald" skrev i en meddelelse news:eefp4k$2kfl$ snipped-for-privacy@gnd.k-net.dk...

Tja, jeg har et par gamle skiver fra 1966, som er så slidte, at det er bagsiden man hører.... Om det er fordi jeg ikke kan finde dem, eller jeg bare ikke nænner at smide dem ud, det må guderne vide :-))

M.V.H....Benny..

Reply to
Benny Mortensen

Jeg ved ikke med motoren, men min bror har skiftet sin drivrem op til flere gange. Ret dårligt egentlig, men ikke ualmindeligt for en Rega, så vidt jeg har forstået.

--
Med venlig hilsen

Mark
Mark Thomas Gazel

Jeg får lige at vide, at kuglelejet i bunden også med fordel kan udskiftes. Koster 5,- kr.

--
Med venlig hilsen

Mark
Mark Thomas Gazel

Ja Faktisk er jeg sinds-lidende Om det er at høre for meget heavy hved jeg ikke. Men på den anden side er der også nogen der mener Ozzy er sinds forvirret!!!

Ja faktisk køber jeg min musik!!! Men når man flytter og ikke har ligesindede at dele det med så ryger der hint og andet af i hjørnet. That's life!!

Så længe det ikke er andres købte musik ville jeg ikke se det som en dødssynd...

Håber du har det godt efter at være stiv ;-)

mvh fluen

Reply to
Carsten Petersen

Jeg har også kun en lille-bitte en tilsluttet mit anlæg. og mon du ikke har en cd-player ved hjælp af din pc? ;-)

Nope de var ikke af metal. selvom det var heavy og metal musik...

Planar er vel kvalitet så strømforsyningen fejler sikkert ikke noget.

Fluen

Reply to
Carsten Petersen