--
                                        == __o
Poul Erik Lindaa   === _'\ <_       E-mail: snipped-for-privacy@mail.tele.dk
Re: tone
Natch - sigjenny... http://www.natch.co.uk/Downloads/SigJenny/SigJenny.html

--
Mvh Kasper

Re: tone

Så fik jeg endeligt fundt den støjkilde i mine højtaler :-)

Ved 20Hz og med bass'en skruet godt op kunne
jeg høre at en af mine 4  8" bas ikke hade det for godt
det lød som om den fik et trekant, ved nærmere eftersyn
kunne jeg konstatere at den membran der centrere spolen
var gået op i limningen i den ene side.

ved 60Hz kunne jeg konstatere at diskanten bestemt
ikke var fastspændt nok,(rasle lyde)

Jamen det er da utroligt hvad man får ud af
læse news :-)

Nb. Pas på jeres højtaler !
specielt ved 10-20Hz hvis i ikke kan se
membranen baske frem og tilbage.

Jan Rasmussen
med et par 25år gammle B&W DM220
en Hafler220 Effekt/NAD 1130 preamp

Re: tone
Hehe

det var da godt..... syntes bare ikke proggyet er velegnet over 12 khz.. men
kan jo være mit lortelydkort.... soundblaster live

--
Mvh Kasper

Re: tone

Mit Soundblaster PCI512 eller min hørrelse stopper
ved ca. 16khz, men jeg kan stadig høre en tone ved 20khz
men det må være harmoniske overtoner eller noget i den
dur, eller p.g.a af sampling rate på 44khz ?

Så du har sikkert ret, for hvis jeg generere
en 20khz tone i Cool edit kan jeg absolut
ikke høre en pind. i det program stopper min hørelse
eller lydkort også ved ca 16khz

mit næste forsøg går ud på at pinpointe
min stues resonans freq. :-)

Jan Rasmussen