Re: Stikoni

Hej Kim

Her i byen havde vi også sådan en mand og en forretning, han hed
Anders og han lærte mig de første ting om radiobygning da jeg
var 12 år, jeg er ham evigt taknemmelig.

Er det nogle billeder der bliver mulighed for at komme til at se ?

Re: Stikoni

Det er meningen pE5% sigt. Men billederne er jo taget pE5% privat omrE5%de,
sE5% jeg kan ikke umiddelbart offentliggF8%re dem uden ejerens tilladelse.
Lige pt har han nok at gF8%re med at vE6%nne sig til stort set at have
mistet synet, sE5% jeg synes at tidspunktet ikke er helt pasende. Ejeren
har dog set billederne inden synet svigtede, sE5% han ved hvad det
drejer sig om.
SF8%nderjyllands Radiomuseum skal til at flytte vE6%rkstedet inden sE5%
lE6%nge, i den forbindelse vil jeg prF8%ve at tage endu et par billeder
med et russisk panoramakamera, bE5%de som hjE6%lp til reetableringen, men
ogsE5% for at "fange stedet" Man kan vel sige at billedserien endnu ikke
er helt fE6%rdig.
Jeg melder mig igen nE5%r der foreligger nyt.

Hilsen Kim

Re: Stikoni
Hej Kim

Jeg afventer spændt yderligere meldinger, tak.

Re: Stikoni

"Kim Christensen"

Tak for den, virkelig et stykke danmarkshistorie

Per LH

Re: Stikoni
Hej Kim

Tusinde tak for den, den er næsten som et kik
ind i min egen barndom der dog forsvandt i
slutningen af tredserne.

Jeg håber for eftertiden at det lykkes at bevare
lidt af det, dog vil den menneskelige side jo
være uerstattelig og savnet af eftertiden.

Re: Stikoni

Der er heller ikke noget radiomuseum nu, det fik jeg vist formuleret
lidt dE5%rligt. Men det er meningen at der skal komme et. Der er en
gruppe personer der har taget et initiativ til et sE5%dant museum, nogen
af dem er EUC Syd lE6%rere. Meningen var at flytte Stikonis vE6%rksted
fordi det er sE5% originalt som det er. Men ogsE5% hans gamle radioer +
noget mere skulle komme med. JyskeVestkysten har skrevet om det
tidligt pE5% E5%ret, da var museet stadig hjemlF8%s, men efter hvad avisen
siger skulle EUC Syd vE6%re villig til at stille egnede lokaler til
rE5%dighed, ifF8%lge Stikoni pE5% afdelingen pE5% SF8%nder Landevej hvor
radiomekanikeruddannelsen holder til.
Jeg prF8%ver stadig om jeg kan fE5% fat pE5% nogen af radiomuseumsfolkene,
men det er ikke sE5% nemt.

Hilsen Kim

Re: Stikoni

Der er heller ikke noget radiomuseum nu, det fik jeg vist formuleret
lidt dårligt. Men det er meningen at der skal komme et. Der er en
gruppe personer der har taget et initiativ til et sådant museum, nogen
af dem er EUC Syd lærere. Meningen var at flytte Stikonis værksted
fordi det er så originalt som det er. Men også hans gamle radioer +
noget mere skulle komme med. JyskeVestkysten har skrevet om det
tidligt på året, da var museet stadig hjemløs, men efter hvad avisen
siger skulle EUC Syd være villig til at stille egnede lokaler til
rådighed, ifølge Stikoni på afdelingen på Sønder Landevej hvor
radiomekanikeruddannelsen holder til.
Jeg prøver stadig om jeg kan få fat på nogen af radiomuseumsfolkene,
men det er ikke så nemt.

Hilsen Kim

Hej igen Kim!
Først et glemt "tak for de fine billeder". Jeg fik aldrig fornøjelsen af at
se hans værksted, som også for mig er det rene nostalgi. Kom selv i lære som
radiomekaniker i 1969, og flere af delene/instrumenterne vækker varme
minder, hoho.

En lille korrektion: Radiomekanikeruddannelsen, som senere kom til at hedde
Radio/TV-tekniker, er for længst lukket i Sønderborg. Det hedder nu kun(ikke
helt sikker) Viborg og Ringsted, akja. Jeg har selv modtaget megen god
undervisning i lokalerne på Sdr.Landevej, og var iøvrigt med til at flytte
hele afdelingen ned på Grundtvigs Allé i 1970(eller 71...). Da EUCSyd er ved
at klemme sig sammen i andre lokaler på Finsensgade kan der jo blive et
problem mht. plads....

Under alle omstændigheder er det godt at vide, at Stigs dele ikke bare
rydder på lossepladsen!!!

Mange venlige hilsner!

Torben, Faglærer.
Broager

Re: Stikoni
hej Kim
Flotte fotos.. de var vE6%rd at kigge pE5%.
prF8%v at snakke med OBC..han er med i det dersens museum.. sE5% hE5%ber je=
bare ikke at det ender som det tekniske museum der har samlet bjerge
af gamle ting, men stadig bare ikke kommer videre med at fE5% vist det
frem.. imens ligger det pE5% mange lofter og, jeg er bange for at de
bedste ting "siver " ud langsomt .

IF8%vrigt ,jeg kom hertil for at lE6%se pE5% teknikum i sin tid.. og skulle
bruge en LDR lige da jeg havde vE6%ret her et par dage.. sE5% jeg og min
kammerat kom jo ind til Stikoni.. jeg kan huske at det navn undrede
mig, men der var sku sE5% mange mE6%rkelige navne.. ihvertilfE6%lde ,nE5%r =
man
kom fra helsingF8%r. sE5% vi regnede med at det nok var endnu et af de
polske navne..
sE5%dan en LDR..jo det havde Stig da.. og vi fik en hel undervisning i
hvad den kunne ..Vi blev faktisk helt benovet over hans viden..
ja sE5%danne ting kan man huske fyrre E5%r senere ..
alex

Site Timeline