Re: Spændningsforstærker

15volt

Tror nok en OP amp ville vært det enkleste

Re: Spændningsforstærker

Ja det er jo meget nemt, men hvis han hele tiden har 10V-DC og vil have
15V-DC ud syntes jeg det lugter mere i retning at en PSU i stedet for en
forstærker.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Upps. Leste vel litt feil her. Nytt forslag:
 Hva med å bruke en switch mode, eventuelt spenningsdobler av dioder og
kondensatorer, og sette en op-amp deretter.

Re: Spændningsforstærker
Hej igen

Har ikke en fast indgang på 10volt DC, den kommer til at svinge mellem 10 og
13volt. Den skal bruges til at forstærke spændingen fra Bilen over til en
Campingvogn, sådan at bateriet på campingvogen bliver ladet med 14,7 volt
konstant.

Hilsen

Thomas

15volt

Re: Spændningsforstærker
og

Når generatoren kører i bilen giver den vidst nok 14-15V!

Og hvis du kun har 10V på dit bil-batteri så er det vidst dødt...

Brian

Re: Spændningsforstærker

10
en
volt

Jep der er rigtig :-D

Mit bil batteri er ikke dødt. 10V er nok også lige i underkanten.
Generatoren giver 13,7V, oven i det, er der et spændingstab på ca. 2V, over
til campingvognen.
Efter mine oplysninger skal et bilbateri helst lades med 14,7V.

Problemmer er at jeg har et spændningstab på ca. 2V.

Thomas

Site Timeline