Re: Sony Monitor =?iso-8859-1?Q?t=E6nder?= ikke..

> Er der nogle gode standart fejl i denne monitor, eller nogle der har et godt > råd til hvor jeg skal starte min fejlsøgning? Jeg er lidt på bar bund lige > nu :o(

Mål _ALLE_ halvledere på køleplader igennem i første omgang.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Hejsa. Det har jeg hermed gjort, men desværre ikke fundet noget unormalt :( Samtidigt målte jeg spændinger ud af strømforsyningen og de virker meget lave. På printet er oplyst:

140V der har jeg 121V 80V der har jeg 63V 5V der har jeg 5,1V 12V der har jeg 1,6V

De 2 sidste spændinger kommer ud af en TDA kreds, dual spændingsregulator hvor input spændingen er 10V. Det vil sige jeg aldrig kan opnå 12V på udgangen! Generalt virker det på mig at strømforsyningen ikke kommer rigtigt i gang, og op på den rigtigt spænding. Det skal siges at skærmen er i stanby, men jeg har ikke kunne finde nogle steder hvor den skulle lukke eller sænke forsynings spændingen på grund af det. SMPS er bygget op over en MC44603, er der nogle der har erfaring eller ideer til hvad jeg kan gøre nu?. Den står ikke og klikker og lukker ned pga overbelastning. Så vidt jeg kan se/høre samt måle på basis af BU, prøver den på intet tidspungt at starte højspændingen op. Men den går i standby med det samme.

MVH Thomas.

Reply to
Thomas