Re: "sammenlægge" frekvenser

En mixer/blander er en komponent der somregel bruges til at lave AM

> modulation, frekvenskonvertere og demodulation og er ikke rigtigt brugbart
dit tilfælde.

En mixer kan vist også være et apparat med en masse knapper på, som bruges til at blande lysdignaler sammen til et helt lydbillede.

Ja ok :-D Men når han skrev i sin signatur at han var elektronik fagtekniker, så antog jeg at han var klar over hvad en mixer (som apparat) var. Dem jeg tænker på kunne f.eks være

-- Morten

Reply to
Morten Jørgensen

THD: Total Harmonic Distortion : Total harmonisk forvrængning......antal højere harmoniske i et signal der ikke er lig med den ønskede grundtone.....hvis man f.eks. ønsker en sinus kurve har man kun grundtonen...alle harmoniske vil forvrænge sinus signalet.... eks. Grundtone = 1kHz....så er 2.harmoniske lig med 2kHz og 3.harmoniske er lig med 3 kHz etc.

Præcission: Her menes vel frekvens præcision og amplitude præcision. Altså afvigelser i % fra ønskede frekvens og afvigelser i amplitude....hvis man ønsker noget andet en ren sinus kan disser afvigelser give et helt andet signal end det ønskede.......

Reply to
Jan Pedersen

Ja....det kan ikke siges bedre! Det meste kommer til at afhænge af opamp'en og måske nogle modstande med lav tol. Find en med god THD og med de "sædvanelige" opamp parametre i orden så skulle du kunne få et sobert resultat ud af det!

-- Morten

Reply to
Morten Jørgensen

Mange tak skal i have begge to. :)

Jeg ved sårn set godt hvad harmonisk støj er, sårn lidt hvertfald. Det er sgu bare alle de forkortelser der ikke er til at finde rundt i :D

--
Anders W. B.
2års Elektronik fagtekniker lærling