Re: Problem med rørforstærker

Har du prøvet med de gamle rør igen ?

Re: Problem med rørforstærker

Jeps  ændre ikke noget.

mvh Johnny

Re: Problem med rørforstærker
Hej Johnny

Har du målt din biasspænding når du tænder for app.?
Jeg vil tro den ændrer sig når plobbet indtræder.
Hvis det er tilfælder er det nok biasspændingen du skal se på.

Hilsen Erik

Re: Problem med rørforstærker
Hej Erik

Du har fuldstændigt ret. Det er lige nøjagtigt i samme øjeblik plobbet lyder
at biasspændingen går amok.
Måske jeg skulle prøve at lave et helt nyt bias kredsløb med nye
komponenter.?

mvh Johnny

Re: Problem med rørforstærker
Hejsa Torben
Tak for svar.

Ikke endnu. OK det skal prøves i morgen.

Jeg har min højtaler tilsluttet, så det må vist være godt nok. Forstærkeren
har tilbagekobling.

mvh Johnny

Re: Problem med rørforstærker
Hej Lars
Tak for dit svar. Ja så fik jeg jo samlet set en hel del nye ting jeg kan
forsøge. Dog er det så sent at jeg ikke gider i aften.

Den tanke er faktisk også faldet mig ind.

Det vil jeg gøre i morgen

Jeg overvejer faktisk lige nu at købe et sæt nye komponenter til
forstærkeren, det er ligefør at det er det letteste. Der er ikke så mange,
så investeringen er rimelig.

Ja desværre så  modstod mit oscilloskops ene kanal ikke de 450 Volt på
anoden særligt godt, så nu har jeg kun en kanal at gøre godt med. Så kan man
spørge, hvorfor satte han også proben på anoden??..  Ja hvor der handles der
spildes.(

Jeg vender tilbage med nyt når noget er forsøgt.

Tak til alle for indput.

Fortsat god aften

mvh  Johnny

Re: Problem med rørforstærker
Hej igen alle

Problemet er løst. Jeg loddede samtlige lodninger efter. Rykkede lidt om på
ledninger. Virker perfekt.
Tak til alle for hjælpen.

)))  Johnny

Site Timeline