Re: PIC16F84 "ser" forkert på indgange

Se dét var lækkert. En 1K mellem hver indgang og 0V - jeg har ikke set et
eneste problem siden jeg satte de modstande på.

Mange tak for hjælpen.

--
Thomas

Re: PIC16F84 "ser" forkert på indgange

    Hæ, så vendt til du skal bruge det klasiske ben 4 på port A ... ved
ikke om det gælder for F84, men det gælder for næsten alle andre i 16 og
18 serien :)

--
VH
Lars Molnit

Ku' du' ikk' lade være at grine, og bare rent forbyggende komme med en
ganske kort beskrivsel af problemet, så andre kan være forberedt.

Jeg kan godt huske at der er et eller andet, men jeg kan ikke huske det.

Bo //

Re: PIC16F84 "ser" forkert på indgange

Det er en open-drain udgang, så vidt jeg husker.

Der er måske andre fælder?

--
Med venlig hilsen / Kind regards
Jesper Larsen

    Sorry, og jo, det kostede mig også en del grå hår første gang jeg
stødte på den.

    Ben 4 på port A, er en Open Drain Output :) derved kan den ikke trække
sig selv høj, men kræver en Pull-up modstand. Hvis man kigger i
databladet, er man ikke i tvivl, men opfatter man den som et alm.
output, som resten af PIC'ens. vil den ikke virke efter planen.

--
VH
Lars Molnit

1K er måske lige i underkanten. Med 5V ved højt niveau går der jo 5mA, og
det er jo ikke uden betydning hvis man f.eks. kører med batterier. Desuden
kan det også sagtens tage pusten fra de generatorer der skal drive porten
til højt niveau. Generelt er 100k-1M tilstrækkeligt til at holde en port på
0V-1V, hvis generatoren der driver porten ikke kan drive sig selv til lavt
niveau.

Site Timeline