Re: Philips smd komponent??

> Jeg mangler spec på en smd komponent. Muligvis Philips. > Det drejer sig om en smd komponent (glashus ø2*3,5 mm) ligner diode eller > zenerdiode. > Betegnelsen på komponenten er PH-?37K (? kan ikke læses).

Nævn hvad den sidder i og hvor...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Det har jeg intet at bruge til...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"
Reply to
Kim Voss Schrader

Komponenten sidder i et Edison Minerva EM 5515 TV. Komponenten sidder i SMPS. Den ene ende har fat i drain på tr100 transistoren. Drain går desuden til "bunden" af primær på transformatoren. Den anden ende går til en parallelforbindelse af R og C som går videre til "toppen" af primær på transformatoren. Det vil sige, at serieforbindelsen ukendt komponent og parallelforbindelsen R og C sidder over primæren på transformatoren.

mvh Preben

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@tdcadsl.dk...

eller

Reply to
Larsen

Tak for svar. Ja, det er korrekt, der står noget om denne komponent. Og der står også under det samme TV jeg har problemer med (Edison Minerva EM 5515). Det eneste der mangler er at man kan læse græsk. Det kniber!!!! mvh Preben

"Tom Krogh Nielsen" skrev i en meddelelse news:3f09d292$0$24676$ snipped-for-privacy@dread14.news.tele.dk...

Reply to
Larsen

Hvis det hjælper, sidder den i et såkaldt snopper kredsløb, som skal beskytte transistoren, når den slukker for spolen. Det kan være en zenerdiode, med en spænding lige under hvad transistoren kan klarer. Måske

37V hvad er indgangsspændingen til switch kredsløbet?

ON

Reply to
ON (9220)

Dobbelt ensrettet netspænding ca. 320 Volt over lytten. mvh Preben "ON (9220)" skrev i en meddelelse news:3f0a6f6c$0$13158$ snipped-for-privacy@dread15.news.tele.dk...