Re: Oneshot med 555'eren slukker ikke

Bent Andreasen skriver:

> Hvad gør jeg mon forkert? Skal jeg droppe 555 til fordel for en anden IC, > eller skal jeg bruge en optokobler?

Hvordan havde du relæ'et, eller transistoren koblet til?

Prøv eventuelt at læse en application note til 555'eren, her er det beskrevet, hvordan man gør.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

Prøv at sætte en frihjulsdiode parallelt over relæet ( modsat polaritet altså)

/carsten

Reply to
Carsten Holck

Det giver desvære heller ikke noget resultat. Ellers tak for forslaget.

-- Thomas

Reply to
Bent Andreasen

Sat mellem ben 3 på 555'eren og 0V. Transistoren, så den blev høj, når der var strøm på ben 3. Og så sad dem mellem 12V og relæet (dvs. sådan at den fik 12V og "åbnede" for 12V til relæet, der så endte i 0V linjen).

Jeg har nu forgæves søgt uden at finde noget brugbart. Kan du evt. give mig et link? Det eneste jeg kommer frem til er diagrammer der er lavet på samme måde.

-- Thomas

Reply to
Bent Andreasen

Bent Andreasen skriver: