Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??

[...]

Såvidt jeg kan se ud fra application noten er der indbygget en gatedriver
i chippen, derfor burde den sagtens kunne drives direkte af
microprocessoren. Dog ser jeg _ikke_ umiddelbart et dødtidskredsløb. Dette
kredsløb sørger for at den ene del af broen tændes et veldefineret tidsrum
efter den anden del er slukket. Hvis dette kredsløb ikke er tilstede, vil
chippen formentlig blive ret varm, da transistorene så at siger er tændt
på samme tid i et kort tidsrum; undersøg derfor om H-broen bruger strøm
når den switcher ubelastet. Du er dog i den heldige situation, at du
sagtens kan implementere dødtiden i softwaren.

--
mvh.
Lennart

Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??
Du opgiver følgende data:

Turn ON delay time = 40 Ns
Switch ON time = 170 NS.
Switch Off delay Time = 100 NS
Switch Off Time = 200 NS...

Hvis du f.eks tænder din lowside driver samtidig med at ud slukker din
hiside driver så får du et overlap på 300ns (helt slukket) - 40 (begynder at
tænde) = 260ns (~0.8% af periode tiden) hvor begge er helt eller delvist
tændt og derfor laver en form for kortslutning. hvis du har adgang til et
scop burde du kunne se det på strømforsyningen.

 - patrick

Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??

gatedriver
Dette
tidsrum
vil
at
skal måske lige forklare at jeg kun køre den ene vej.. DVS.. jeg vender ikke
strømmen, men åbner og lukker kun for den ene af de nederste gates.

klart nok at jeg skal lave  et lille delay når jeg vender retning.

MAds.

Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??
ikke

er det så ikke lidt overkill hvis du kun bruger low side FET'en?

nå, men under alle omstændigheder så kig på dit strømforbrug med et scop.
det kan give en forklaring på hvor(når) der afsættes for meget effekt i
kredsen.

 - patrick

Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??

Diagram tak.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??
Hmm... måske du Skulle indstille dit UR

så man kan se de nye indslag øverst !!

--
Mvh Kasper

Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??

Øverst ???

Hos mig kommer de nederst....

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??

Jep, derfor er det noget pladder at skrive øverst (og nederst).

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: N-channel Fett driver ?? // timing ??
hey..
Jeg vil bare lige fortælle at min h-bro altså ikke kan alfabetet, så lad os
ikke bruge tid, på at snakke om ligegyldig sortering...

Jeg har fundet en ny udgave af h-broen der kommer i produktion i starten af
2004, og der er samples på vej til mig, så jeg håber det er løsningen.
først i databladet står der noget lign.
Optimeret for dc-motor styring med pwm op til 25 khz ved 20 amp. belastning.
Wooouww..

annyway .. tak for svarene...

Mads.