Re: Monitor rep. (HOT igen igen:-)

BUen går når jeg tænder skærmen.

Jeg har haft trafoen ude og der er i trafoen modstanden er lav, dvs. under 1
ohm Uden trafoen monteret ligger der 20Mohm på printet mellem HOT og B+
terminalerne. Skal det være sådan eller hvor meget plejer der at ligge i
trafoen?

Er der lidt tommelfingerregler eller tips nogen kan øse ud af? ;-)

--
Vh. Peter Andersen

Re: Monitor rep. (HOT igen igen:-)
Hej!

Dvs. der er 1 ohm mellem benet på trafoen hvor B+ kommer og stel? Hvis dette kan
lade sig gøre mens trafoen er ude så er den defekt.

Lytten i B+forsyningen og den sidder ved SMPS-trafoen.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Monitor rep. (HOT igen igen:-)
Som jeg skrev så kan jeg måle 1 ohm mellem det ben hvor B+ forsynes til
trafoen og det ben hvor collektor på HOTen er forbbundet til trafoen. Der er
ingen forbindelse ellerm disse to ben på trafoen og de andre ben.

Det jeg bare forsøger at finde ud af er hvor stor ca. er(skal være!)
modstanden mellem de to terminaler B+ og collektor på HOTen er forbundet til
på trafoen.. snakker vi ohm eller kohm eller hvordan? den ene ohm jeg kan
måle virker som en temmelig stor belastning for HOTen at arbejde med...

--
Vh. Peter Andersen

Re: Monitor rep. (HOT igen igen:-)
Hehe, og jeg sidder her og fatter ik hvorfor du ik forstår hvad jeg snakker
om.. det er da så lige til :-)

Jeg tror sagen er den at denne her skærm er særdeles simpelt lavet, er er
særdeles få komponenter i den så der er strøget alt unødvendigt. Dioder og
andre halvledere er checket. De få lytter der sidder i er også.

Men som jeg skrev så går emitteren direkte til stel, collectoren til trafoen
og det er altså her mellem collectoren og B+ på trafoen jeg har den ene ohm
med en fungerende HOT (BU). Kan det passe eller skal der være mere?

Det er jo så spørgsmålet hvor meget kobbertråd der er viklet om. Men som jeg
spurgte om: snakker vi 1 ohm her eller 500ohm eller hvordan?

--
Vh. Peter Andersen

Re: Monitor rep. (HOT igen igen:-)
Hej!

Hvis der er hul igennem (og ikke til stel :)) er alt vist ok. Der er jo ikke
megen modstand i et par meter kobbertråd. Om ikke andet kan du ihvertfald ikke
påvise en defekt trafo på _denne_ måde.

Har du checket for løse forbindelser i liniedelen, driverdelen, smps'en m.v.?

Har du checket boosterkondensatorer? Små runde blå? Flækkede?

Løse forbindelser? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Monitor rep. (HOT igen igen:-)
Fint, tak for det!

Flækkede er de i hvertfald ik, jeg skal prøve at måle lidt på dem.

:-) åbenbart ikke nok:-) Jeg går videre med sagen i morgen. Tak for
responden...

--
Vh. Peter Andersen

Site Timeline