Re: Måling af modstand af en nybegynder

Modstanden i en pære er meget mindre når den er slukket i forhold til når
den er tændt. Derfor er det ikke så underligt.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Måling af modstand af en nybegynder

Ikke noget, modstanden i pæren er bare lav, når den ikke er varm.

Re: Måling af modstand af en nybegynder
Jeg har også øvet mig på husets stikkontakt med det
resultat at HFI'en stod af. Da havde jeg drejekontakten
på 2M ohm.Jeg havde hørt noget om, at man kunne teste
om et jordstiks jordforbindelse var i orden.
Rød i fase og sort i jordforbindelsen.
Er det noget sludder eller var min indstilling forkert?

hilsen kay

Re: Måling af modstand af en nybegynder
Så skal du da vist ikke have spænding på anlæget. Ohm måles ikke på
noget med spænding på. Du kan da være glad for at dit instrument
overlevede.
--
   Calle

Re: =?iso-8859-1?Q?M=E5ling?= af modstand af en nybegynder

Kun et godt multimeter overlever at ohm'e nettet. Dit blev reddet af
HFI'en

Skal du endeligt måle jord (ohm) er det mellem nul og jord du skal måle.

Bedste måde er at måle AC mellem nul og jord, Under 5 volt så er den
rimelig.

det er Modelbane Europas hjemmeside