Re: LED der viser aktivitet på harddisk

til

>at forstå hvad jeg mener > > > > Man skal nok have fat i disse tre signaler: > > 37 /IDE_CS0 (1F0-1F7) > 38 /IDE_CS1 (3F6-3F7) > 39 /ACTIVE Led driver > > 37 og 39 lav for disk 0 > 38 og 39 lav for disk 1

Jeg kan sgu ikke rigtig få det til at virke. Jeg er gået ud fra at pin1 er det røde kabel? Hvis jeg måler på kablet når maskinen kører er der 5V i 37 og 39 - falder til ca. 2,5V når harddisken er aktiv. Og så der der ikke noget på 38 og 39. Det skal lige siges at jeg ikke kan huske om det er omvendt!!!

- håber nogen kan hjælpe med hvad jeg gør forkert!!!

Mvh. Jeppe

"blaesbjerg" wrote: > > >- Kan godt se fornuften i at det skulle være den, men kan så bare ikke se > >hvordan man kan sætte en diode på hver af de to harddiske. Håber det er

> [...]

- håber nogen kan hjælpe med hvad jeg gør forkert!!!

-- > Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard > Natur og Friluftsliv: > -- > Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard > Natur og Friluftsliv:
Reply to
blaesbjerg

Hej Jeppe,

Du kan prøve at flikke det følgende sammen og føder det med 5V (Læg 2 NOR- gates parallelt for hver, der er 4 i en 4001).

Brug røde, gule eller grønne LED's, blå og hvide kræver ændret (mindre) formodstand.

--
Venlig hilsen,
Søren