Re: Kredsløb til backupstrømforsyning

Hej Jesper

Så vidt jeg kan se vil det ikke virke, der jo ikke nogen spænding
til at åbne transistoren når den primære kilde forsvinder.
Hvis jeg skulle lave det, så satte jeg en diode i serie med
den sekundære spænding, og ikke andet, så længe
spændingen på den primære kilde er højre end
spændingen på den sekundære løber der jo ikke
strøm fra den.

Mvh Max

Re: Kredsløb til backupstrømforsyning
Hej Jesper,

Det er da overkill, prøv i stedet:

Primær kilde O--|>|--+-----O Belastning

Back up O-------|>|--+

Så snart den primære kilde falder under back up-spændingen trækkes
strømmen fra sidstnævnte.

--
Venlig hilsen,
Søren
Re: Kredsløb til backupstrømforsyning
Hej Jesper

Kik også på løsningen Søren viser, afhængig af hvad primæspændings-
forsyningen består af kan det være nødvendig med to dioder, en i hver
forsyning, der skal jo ikke løbe strøm fra den sekundære forsyning ud
i den primære hvis den lukker ned. Hvis begge forsyninger er lige store,
så sæt 2 dioder i den sekundære, så er i sikker på at den primære
er den højeste altid.