Re: Koldkatode rør

Jeg har været igang med at lave et akvariebord i et stykke tid og nu

skulle

der så strøm på lyst inde i skabene... > Til min store forbavselse virkede det ikke.... > > Jeg fandt ud af at det var når ledningerne lå tæt op af hinanden at lyset > ikke virkede....(ja jeg har forlænget dem 1.5M) > Er magnet feltet virkeligt så kraftigt i de ledninger at det forstyrer > strømmen så meget???

Så vidt jeg husker, der skal et koldkatode startes op med en drossel i serie med strømkredsen. Hvis du laver dette nummer, med at ligge disse ledninger op af hinanden, så opstår der vel en gensidig induktion i disse ledninger, som vel kan resulterer i, at røret ikke kan boostes til at tænde?

... rent gætværk! ;-) Hilsen Lars

Reply to
Lars T. Thomsen

serie

Ja det er noget i den retning..:)

-- J@bbe

Remove NOSPAM from mail adress

530L Effectline Akvarie Symphony 1.8, NASA PW 4.81KVM, HQ Stealth Aprilia AREA 51 45/scooter
jabbe