Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød] - Page 2

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej Kim,

Hmmm, du går ikke nok til rockkoncerter, så ville det slet ikke være et
problem ;)

Og til de stakler der missede det...
Cake var ustyrligt fænomenale i Vega den 7. :-D

En motor der trækkes langsomt rundt behøver nu ikke sige så forfærdelig
meget.

--
Venlig hilsen,
Søren

Hvor finder man iøvrigt nemmest en køleskabskompressor? Gutterne på den lokale
genbrugsstation bliver nok mugne når jeg piller een ud af et køleskab dernede :(

Og hvad egentligt med kølemidlet i systemet? Er det ikke skadeligt at lukke ud
længere? Man er jo heldigvis gået væk fra freon, men hvor skadeligt er det nye?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

Jeg har brugt en til at blæse i et ætsekar, og jeg syntes den stank.. men
det er nok kun de første par ur.. tror det måske er ilien i den.. men ved
det ikke

Kasper

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

Det er olien du kan lugte..... Men det er vel ligegodt, når den skal bruges
som udsugning..

/peter

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Well, nu skal den suge, så den kan stinke ad pommern til ude på altanen - misa
don't give a f... ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

lokale
dernede :(

Hvis det er samme type folk som på lossen heroppe tager du en en sixpack med
i hånden ( diskret, i en plasticpose ) og spørger om ikke du kan hente en
kompressor....

Alternativt finder du en lokal hvidevare-reparatør og spørger efter det
samme..

/peter

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Må se hvad jeg kan gøre for at overtale dem :)

Også en mulighed.

Men er kølemidlet giftigt? For jeg vil ikke bidrage til drivhuseffekten... Man
opsamler jo freon'en fra gamle køleskabe så den ikke slippes løs i atmosfæren.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

Man
atmosfæren.

De skabe der skrottes nu, indeholder givetvis R134a, som ikke som sådan er
giftigt, men dog kan give eksem. Det er uskadeligt for ozonlaget, men
påvirker drivhuseffekten flere tusinde gange mere end CO2  :-(  Kølemidlet
skal derfor opsamles.

Hvad værre er for det Du vil bruge kompressoren til, er den polyol-ester
olie kompressoren er påfyldt. Den er ekstremt hygroskopisk, (optager vand
fra luften), så levetiden vil være ret kort i dit setop. Olien _kan_ skiftes
til normal mineral olie, men det er lidt svært.

De helt nye kompressorer med Butan eller Propan bør Du nok undgå  ;-) Selv
længe efter at en sådan er demonteret kan den statig sende små stikflammer
ud af rørene.   :-)

mvh
Orla

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Nå ja, det samme er jo i aircons på biler nu tildags. Hvordan kommer man så i
nærheden af en billig kompressor hvor R134a'en allerede er "aftappet"?

Nice :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Site Timeline