Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

over
div.

Den er også noget mere bekvem end de andre udsugningsløsninger man ser i
dag..

diameter på

Kompressoren fra et køleskab er en nem og billig/gratis løsning.... Den
larmer heller ikke meget.. Samtidig kan du så lave trykluft til hmmm...
jaa.. At blæse støv ud af fjernsynene :-)

Hvis den ikke suger kraftigt nok er det jo bare at smide den tilbage på
lossepladsen, hvor den kom fra..

/peter

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Well, kan sådan een bruges til luft alene? Brænder den ikke sammen pga. mangel
på kølemiddel?

Enig :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]

Ja, sagtens.

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

mangel

Jeg byggede for en del år siden en kompressor bestående af en gammel 11kg
gasflaske, en pressostat (trykafbryder ) og en kompressor fra et køleskab..
Den lever da endnu... Det eneste du skal være obs på er at den er fyldt med
olie, så når du har "frigjort" den fra køleskabet må du ikke vende den på
hovedet :-)

Prøv det, og smid en tilbagemelding her, hvis du har problemer..

/peter

Re: Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]
Den Thu, 03 Feb 2005 01:04:03 +0100. skrev Kim Voss Schrader:

<snip>

Vi har en i PA-firmaet til at blæse festivalpladsen ud af forstærkerne
med, kører fint på 15'tende år. Får en sjat olie i indsugningen en
gang i mellem (hvert 5. år). Består af en Danfoss kompressor, 11 kg
gasflaske, og en pressostat af ukendt herkomst. Lydløs med mindre en
eller anden id... har skruet på pressostaten, så den forsøger at få
300 bar i flasken.

Kan benyttes som smd udloddestation med en benzinslange på indsugningen.
Man tager sin malingsafbrænder og varmer kredsen til tinnet flyder, et
hurtigt sug med slangen på ryggen af kredsen, og vupti;-)

Christian Treldal

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

Ja

Nej, min far havde gennem 15 år en køleskabskompressor hængende på
væggen til oppumpning af cykler osv. Den var der aldrig problemer med.

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]

Du er jo genial !

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]
Det er selvfølgelig OK at bruge en gammel køleskabskompressor til Vakuum el.
trykluft, blot skal man være opmærksom på at der i trykluften er oliedampe
og at olien tid efter anden forsvinder.
I køleskabe er det ikke noget problem med olien i kølesystemet, det komme
blot tilbage i kompressoren. Så når en kompressor bruges til trykluft skal
den engang imellem efterfyldes med en spec. olie.

m.v.h.

Børge

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]
Hej Kim

over
div.  slags).

Du er vel klar over at du kan få et nyt håndtag til din Weller kolbe hvor
punktudsugningen er lavet ?

Mvh Max

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Ja, for vi havde sådan et system på HTX da jeg gik der for maaaange år siden :)
Hvor har du set sådan en kolbe henne og til hvilken pris?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]
Hej Kim

siden :)

Jeg køber den slags udstyr hos http://www.hin.dk /

Prisen må jeg tilstå at jeg ikke kender, men jeg har bl.a. hos HIN købt nye
håndtag med udsug til gamle kolber.

Hvis du kikker på HIN's webshoop og søger på varenummer 52515399,
ja så kan du se hvorledes det ser ud.

Mvh Max

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Well, iflg. deres webshop koster den 0,- plus porto :-)

Jamen det ser jo smart ud! Sådan en fætter må jeg se at få fat i og det er jo
endnu mere smart når man kan ombygge sin eksisterende loddekolbe. Pt. er jeg
iøvrig bruger af en Weller WECP20...

Så mangler jeg kun en kompressor (scrapheap here I come :-)) og x meter
silikoneslange...

Hvor skaffer man iøvrigt sådan noget slange henne? Og er det dyrt?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]
On Thu, 03 Feb 2005 15:43:42 +0100, Kim Voss Schrader

-------cut------
Et filter (evt. benzinfilter til en bil) til at sætte på før
kompressoren, på sugesiden.
Din lodderøg indeholder mange partikler, der med tiden vil sætte sig i
kompressoren hvis du kører uden filter.

/Hans

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os udsuger [3460 Birkerød]
Hej Kim

HIN igen, prisen er ikke kendt af mig :)

Mvh Max

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Ok, så må jeg jo kontakte dem ved lejlighed...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej Kim,

Eksisterer Struers i Rødovre stadig (synes der var noget med at de i hvert
fald skar kraftigt ned), for der har jeg købt en del - og ja, det er pebret
i forhold til alm. plastslange, men du kan jo klare dig med et mindre
stykke hvor det skal være fleksibelt og så, via en adapter, gå over til en
armeret trykluftslange (eller en do. haveslange).

Hvis du vil ha' et seriøst sug renser du en motor fra en Honda CD50 eller
lignende størrelse firtakter og driver den med en elektromotor - så får du
indbygget tinsuger ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Vi lavede en billig røg-udsuger. Hen til genbrugsstationen og fin en brugt -
ikke for brugt - eller køb en ny - udsugning fra komfuret. Læg den oppe på
loftet. Skær hul i loftet (så støjer det ikke så meget) og sæt en
elefantsnabel på - dem med alu-folie og samme diameter som til
køkkenudsugningen. Sådan en trak snilt 2 loddepladser. Det var ikke
nødvendigt at skabe udluftning ud i det fri.
KHJ

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]
Hej!

Ja, det kan jeg jo. Så skal jeg i princippet kun bruge et par meter...

Erhmmmm, hvilken del af ordet "relativt lydløs" forstod du ikke *lol* :-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]

Den skulle jo drives af en elektromotor.
Ikke køre for egen kraft ;-)

Husk btw. luftfilteret, eller skal den have bly-brændstof?

--
mvh Uffe
Sierra 2,0i DOHC

Re: K: Vacuumpumpe til lodde-os uds uger [3460 Birkerød]

eller
:-)

Fnis

Mvh. Uffe Ravn