Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

Kim Voss Schrader skrev i meddelelsen ...

>Dog driver denne spænding lidt, ca. 6mV fra kold til varm. Kan det være

rigtigt?

Den anden kanals spænding ændrer sig overhovedet ikke...

Find den kortsluttede temperaturkompenserende diodestrækning !

Er det et problem eller skal jeg bare lukke kassen og konkludere, at den er >repareret færdig?

Du er halvfærdig ;-)

mvh Orla

>-- >Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to
Orla Pedersen

Hej!

Orla Pedersen wrote: >

Ok, vil kigge efter :)

Det er da ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej!

Orla Pedersen wrote: ...

Der er desværre ingen mistænkelige dioder :-(

Har du en idé om hvor de skal sidde - kender du forstærkeren?

Nogen der har et diagram? Så jeg kan få en idé om hvad der er forstærker og hvad der er kompensation?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev

Mon ikke den sidder monteret på kølepladen?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej!

Uffe Ravn wrote: ...

Nope, der sidder kun alm. transistorer på kølepladen. Og de er alle sammen skiftede... :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Kim Voss Schrader skrev i meddelelsen ...

Diodestræk, dvs. alle halvledere er under mistanke........

Nej, jeg kender den ikke specifik. Men jeg har engang tumlet med problemet. Led efter et diodestræk hvor spændingen er suspekt. Altså strøm på dyret, og mål spændinger (a-k, b-e). Ved dynamisk drift, se efter små underlige højfrekvente selvsving overlejret i audiosignalet.

hvad

mvh Orla

Reply to
Orla Pedersen

"Kim Voss Schrader" skrev i news:42093ee9$0$29274$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk

Hvis der ikke er monteret en bias transistor eller diode på kølepladen sammen med udgangs transistorene er der nok tale om et CF trin "Complementary-Feedback Output Stage", hvis dette er tilfældet skal bias transistoren føle temp. på driver transistorene.

-- Hilsen Peter N Petersen

Privat
Firma

Reply to
15kw

Hej!

15kw wrote: ...

Der sidder faktisk tre ekstra transistorer (dvs. foruden de 4 alm. effekttransistorer) på kølepladen. Hvad de helt præcist laver ved jeg ikke...

Her er et billede af kræet:

Og som sagt er alt på kølepladen allerede skiftet. Mon een af disse transistorer bruges til temperaturkompenseringen? Der er to i TO-220 hus og een i et mindre...

Må se at få målt lidt mere på dyret :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej Kim

rigtigt?

er

Jeg har desværre ikke så mange guldkorn til denne maskine her, men kik i din mumbo mail jeg har sendt et diagram til dig.

Mvh Manse

Reply to
Manse

"Manse" skrev i en meddelelse news:4209e86b$0$159$ snipped-for-privacy@dtext02.news.tele.dk...

din

Kære Manse(fedt navn)!! Det diagram kunne jeg også godt være meget, meget interesseret i!!! Min søn er ejer af et sådant mega-monster, og der er lige et par ting jeg skal ha' kigget på, hoho.

Er det muligt at komme med på din "mailing-liste"???

Mvh, Torben, Sønderborg.

e-mail: snipped-for-privacy@SNYDstofanet.dk (gæt selv, osv.!)

Reply to
Torben Wridt

"Kim Voss Schrader" skrev i en meddelelse news:4209dce8$0$29285$ snipped-for-privacy@news.sunsite.dk...

Hee... Den der kun er en af, kunne du jo prøve at bytte med den anden kanal, de sidder da med stik i printet... Det kunne sagtens være en sådan trans. der sad og ændrede forstærkning med temp.

- Og alle E-modst. er selvfølgelig i orden, ikke nogen der er vokset??

Lars / Viborg

Reply to
Lars Nielsen

og der er lige et par ting jeg

HeHe... Modstand i serie med volume potmeteret ?

Kasper, Sønderborg

Reply to
Repzak

"Kim Voss Schrader" skrev

Ikke fordi jeg har nogle fede tips men Kim, har du overvejer at rense print af før du lodder?

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej!

Uffe Ravn wrote: ...

Nøøh, ikke umiddelbart. Den er blevet lettere støvsuget, men det er da også dét. Ser den da meget beskidt ud på billedet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

Hej!

Lars Nielsen wrote: >

Jep, det kunne jeg selvfølgelig gøre. Kan godt være erstatningen ikke er så god som den originale...

Okie.

Har jeg ikke målt må jeg tilstå. Men forstærkeren spiller 'perfekt' og ødelægger ikke noget ved normal drift.

Iøvrigt har jeg haft alle transistorerne i kanalen friloddet og målt - ingen virker defekte :-/

Er lige på nippet til at skift dem alle, nu jeg er igang...

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev

print

også dét.

Det ser ud som om at du har støvsuget, ja!

Men det var nu ikke støvet jeg mente, det er der hvor du har loddet nye transistore i. Tingene bliver pænere hvis du har renste gammelt fluss af før du lodder igen. Bare et tip!

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hej!

Uffe Ravn wrote: >

Well, det gider jeg næppe fjerne. Det er jo korrosionsbeskyttelse ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader
Reply to

"Kim Voss Schrader" skrev

Hmm. Måske det var en idé til A-stolpen ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Reply to
Uffe Ravn

Hmmmmm.... ;-)