Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

rigtigt?

Find den kortsluttede temperaturkompenserende diodestrækning !

Du er halvfærdig  ;-)

mvh
Orla

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Ok, vil kigge efter :)

Det er da ok :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Der er desværre ingen mistænkelige dioder :-(

Har du en idé om hvor de skal sidde - kender du forstærkeren?

Nogen der har et diagram? Så jeg kan få en idé om hvad der er forstærker og hvad
der er kompensation?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

Mon ikke den sidder monteret på kølepladen?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Nope, der sidder kun alm. transistorer på kølepladen. Og de er alle sammen
skiftede... :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

Hvis der ikke er monteret en bias transistor eller diode på kølepladen
sammen med udgangs transistorene er der nok tale om et CF trin
"Complementary-Feedback Output Stage", hvis dette er tilfældet skal bias
transistoren føle temp. på driver transistorene.

--
Hilsen
   Peter N Petersen
Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Der sidder faktisk tre ekstra transistorer (dvs. foruden de 4 alm.
effekttransistorer) på kølepladen. Hvad de helt præcist laver ved jeg ikke...

Her er et billede af kræet:

http://www.mumbojumbo.dk/Onkyo-M502.jpg

Og som sagt er alt på kølepladen allerede skiftet. Mon een af disse transistorer
   bruges til temperaturkompenseringen? Der er to i TO-220 hus og een i et
mindre...

Må se at få målt lidt mere på dyret :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

Hee...
Den der kun er en af, kunne du jo prøve at bytte med den anden kanal, de
sidder da med stik i printet...
Det kunne sagtens være en sådan trans. der sad og ændrede forstærkning med
temp.

 - Og alle E-modst. er selvfølgelig i orden, ikke nogen der er vokset??

Lars / Viborg

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Jep, det kunne jeg selvfølgelig gøre. Kan godt være erstatningen ikke er så god
som den originale...

Okie.

Har jeg ikke målt må jeg tilstå. Men forstærkeren spiller 'perfekt' og ødelægger
ikke noget ved normal drift.

Iøvrigt har jeg haft alle transistorerne i kanalen friloddet og målt - ingen
virker defekte :-/

Er lige på nippet til at skift dem alle, nu jeg er igang...

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

Ikke fordi jeg har nogle fede tips men Kim, har du overvejer at rense print
af før du lodder?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Nøøh, ikke umiddelbart. Den er blevet lettere støvsuget, men det er da også dét.
Ser den da meget beskidt ud på billedet?

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

print
også dét.

Det ser ud som om at du har støvsuget, ja!

Men det var nu ikke støvet jeg mente, det er der hvor du har loddet nye
transistore i.
Tingene bliver pænere hvis du har renste gammelt fluss af før du lodder
igen.
Bare et tip!

Mvh. Uffe Ravn

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Well, det gider jeg næppe fjerne. Det er jo korrosionsbeskyttelse ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

Hmm. Måske det var en idé til A-stolpen ;-)

Mvh. Uffe Ravn

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo fo rstærker
Hej!

Hmmmmm.... <hvis øjne kunne dræbe> ;-)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

Diodestræk, dvs. alle halvledere er under mistanke........

Nej, jeg kender den ikke specifik. Men jeg har engang tumlet med problemet.
Led efter et diodestræk hvor spændingen er suspekt. Altså strøm på dyret, og
mål spændinger (a-k, b-e). Ved dynamisk drift, se efter små underlige
højfrekvente selvsving overlejret i audiosignalet.

hvad

mvh
Orla

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker
Hej Kim
rigtigt?
er

Jeg har desværre ikke så mange guldkorn til denne maskine her, men kik i din
mumbo mail jeg har sendt et diagram til dig.

Mvh
Manse

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker

din

Kære Manse(fedt navn)!!
Det diagram kunne jeg også godt være meget, meget interesseret i!!!
Min søn er ejer af et sådant mega-monster, og der er lige et par ting jeg
skal ha' kigget på, hoho.

Er det muligt at komme med på din "mailing-liste"???

Mvh,
Torben, Sønderborg.

e-mail: snipped-for-privacy@SNYDstofanet.dk (gæt selv, osv.!)

Re: Justering af tomgangsstrøm i Onkyo forstærker
og der er lige et par ting jeg

HeHe... Modstand i serie med volume potmeteret ?

Kasper, Sønderborg

Site Timeline