Re: Infrarød til video

Langt de fleste fjernbetjeninger sender med en frekvens i områder 36-40Khz
(B&O undtaget).
Der bruges mange forskellige måder at kode signalet på, men prøv at
downloaded http://hjem.get2net.dk/hkj/ElectronicShops.html og kig på "Serial
communication" siden. Der kan du se hvordan fjernbetjenings koder er
opbygget.

Jeg ville bruge en Atmel AVR, men det er kun fordi jeg kender dem, en PIC
kan sagtens bruges.

Re: Infrarød til video

Her er den rigtige lin: http://hjem.get2net.dk/hkj/miscel.html

Ja. Forskellen er arkitekturen, hvor pic har et register har AVR 32
registre, men se på www.avrfreaks.com og www.atmel.com . En af min ef
favoritter er ATmega8.

Re: Infrarød til video
Jeg har haft lavet noget ligende med en PICF84A og det virker fint. (ON -
Play - REC - STOP - REW - AV)

Du skal være opmærksom på at koderne er forskellige afhængig af fabrikat
samt generation.

Jeg har en del IR-kodemønster til Sanyo og Samsung samt Philips, hvis det
har interesse.

Hans-Ole