Re: hvordan skal denne "window" kontakt virke?

anden
Det kan f.eks bruges til at overvåge temperaturen
i en akvarium som ikke må svinge ret meget,
relæet kunne så styre en alarm.

--
Hilsen
Michael

Re: hvordan skal denne "window" kontakt virke?

Ahaa.....nu ser jeg lidt fjoget ud kan jeg godt se :-(

Jeg tænkte udelukkende i styringsbaner og kunne ikke lige fatte hvordan det
skulle styre et varmelegeme så funktionen blev bare lidt fornuuftig.

Takker!

Henrik

Re: hvordan skal denne "window" kontakt virke?
On Mon, 30 Jun 2003 23:27:59 +0200, "Henrik Mortensen"

"Hysterese", forestil dig hvad der ville ske, hvis du lavede et
kredsløb som trak et relæ ved temperaturer over 20 grader celcuis og
slap relæet igen ved temperaturer under 20 grader celcius. Kunne du
forestille dig at det ville give en del "klapren" lige i
overgangspunktet.

Kunne man nu lave lidt "træghed" i systemet ville det ikke betyde så
meget. Denne træghed kan laves ved at indbygge lidt hysterese i
systemet, så relæet trækkes ved 21 grader og derover, men det slippes
så igen ved 19 grader og derunder.

Håber det var det du spurgte efter :o)

/Thomas

Site Timeline