Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Hejsa

link

Har ikke prøvet selv at la´ve dem, men syntes nu da ikke de er så dyre.
Prøv Åhus Radio Lager på 86246422, de har dem til rimelige priser.

Mvh Hauge

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
link

Det kan du ikke mene, prøv og se her:

http://www.av-supply.dk/index.php?index=2&partid=4&menuid=1&PHPSESSID88%d3fd79f87b926fb839b7b476f5cfe7

Yderst rimelige priser hvis det skal være noget værd.

/ Hans

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
Hejsa

Hvad er "noget værd" ? De dyre er bare billige hvor der er extra plast
omkring.

Mvh Hauge

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
Du mener altså det er helt ligegyldigt at kablet er mere robust?

/ Hans

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Du har selvfølgelig ret når kablet monteres permanent, men arbejdes der med
lange kabler er et 3 mm. toslink kabel en sand plage, da det stort set
opfører sig som en rulle ståltråd, og er samtidigt ret sårbart. De tykkere
udgaver er langt lettere at håndtere, så helt ligegyldigt er det altså ikke
med den mekaniske udførsel.

Der er vel næppe noget odiøst i at bruge robuste materialer, så hvordan
hysteri og CD-skiver passer ind i denne sammenhæng kan jeg godt nok ikke se
relevansen i, med mindre det er et forsøg på at være perfid.

/ Hans

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Man kunne da håbe på at plastfiberen da bare er blevet afsluttet nogenlunde,
så lysen ikke reflektere så meget.... Nu skriver de 7mm og 5mm fiber osv....
Det må da være kablet diameter... Fiberen til sådan noget audio er vist
omkring 2-3mm.....

Men om det betyder så meget ved jeg ikke.. For man kan bare ved at lyse med
fiberen ind i stikket få forbindelse.. Så det er ikke den store presision
der skal til.

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
Hejsa

med

Netop, du har fat i noget af det rigtige, og dem der ikke tror det, kan jo
lave måletest på de digitale data, og se om original-data ikke er de samme
som de data der kommer ud af toslink-modtageren efter de tynde (billige)
hhv. de dyre kabler.

Mvh Hauge

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
Hej Hauge

Husk bare at dem du skal diskutere det med, der er dem der også
skifter netkablet :)

Mvh Max

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
Hejsa

Aeh, for at undgå fasefejl i transformatoren, det sker ret tit, når der
opstår fejl i fasen, forårsaget af netkablet.
Hehe, ha' en god nat ;-)

Mvh Hauge

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Du er helt sikker på at I ikke var på svampe den dag I prøvede?
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
Hejsa

Det må være røgen af en grydesvamp med ild i, de har været på..

Mvh Hauge

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Nu er det jo nogle år siden, og det der Radio/TV skidt sagde ikke mig så
meget, jeg er jo udlært elektronikmekanikker, men på de første skoleperioder
var det lagt sammen.

Jeg kan kun fortælle hvad jeg oplevede, skiven hoppede og hakkede og kunne
stort set ikke afspilles, så fik den en tur med en Penol 700 (eller noget i
den stil) i kanten, og vupti den kørte fint. Lod mig bilde ind at det var på
grund af dårlig balance i selve skiven, tror da stadig på at det var derfor
;-)

Kenneth

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

POPCORN !!    :-)

mvh
Orla, som hellere vil lytte til musik end interpolation.

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Der sådan cirka ret umiligt ved digital overførsel af lyd, der er ingen
returkommunikation.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hjemmelavede TOS link kabler?
  > Der sådan cirka ret umiligt ved digital overførsel af lyd, der er ingen

Så er der selvfølgelig en mulighed for støj. Ellers ville der ikke være
nogen grund til at længere kabler giver flere fejl-data (hvis vi snakker
datakommunikation)!

Hvis man blot indførte en protokol og tjekkede for fejl i
dataoverførslen ville der INGEN støj være i det endelige resultat, da
dataene derfor ville blive sendt igen, såfremt de ikke nåede rigtigt
frem. Dette vil dog betyde at f.eks. en CD skulle køre med dobbelt
hastighed eller man evt. havde en god buffer, således at dataene hurtigt
kunne sendes igen!!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Kunne det tænkes at der er indbygget forward error correction?
Altså samme princip som der anvendes til data på
en audio CD, der er enkodet med Reed-Solomon?

Det anvendes også af NASA, der enkoder data fra deres rumfartøjer
på denne måde.

Mvh,        Bo.

Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

kan
begge
499,-)

Det var tydeligt reproducertbart, vi kunne ikke forstå hvorfor vi ikke målte
mindre distortion, da vi i sin tid gik op til 96 KHz 24 bit.
Derfor fik vi fat i 4 nye optiske kabler, 2 af hver slags..gæt hvilken vi
valgte at teste med ;-)

PLL,

Ikke andet end at det også er ustabilitet  i frekvensen en dårlig lysleder
giver, dog ikke i så ekstrem grad.
Alt data bliver bevaret intakt, men kig lidt op, og læs den artikel min
kolega (Christian G. Frandsen) har skrevet om problemet.
Hans undersøgelser startede på bagrund af vores oplevelse med de 4 kabler.

Kenneth

Site Timeline