Re: Hjemmelavede TOS link kabler?

Hejsa

Er der nogen der har erfaringer med, om det er muligt selv at lave TOS

link

kabler. Jeg synes, at de er lidt dyre... :-(

Har ikke prøvet selv at la´ve dem, men syntes nu da ikke de er så dyre. Prøv Åhus Radio Lager på 86246422, de har dem til rimelige priser.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

"Claus Tersgov" skrev i en meddelelse news:bdimto$27hf$ snipped-for-privacy@news.cybercity.dk...

link

Det kan du ikke mene, prøv og se her:

Yderst rimelige priser hvis det skal være noget værd.

/ Hans

Reply to
Hans

Hejsa

Hvad er "noget værd" ? De dyre er bare billige hvor der er extra plast omkring.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

"Hauge" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@spamfree.dk...

Du mener altså det er helt ligegyldigt at kablet er mere robust?

/ Hans

Reply to
Hans

Man kunne da håbe på at plastfiberen da bare er blevet afsluttet nogenlunde, så lysen ikke reflektere så meget.... Nu skriver de 7mm og 5mm fiber osv.... Det må da være kablet diameter... Fiberen til sådan noget audio er vist omkring 2-3mm.....

Men om det betyder så meget ved jeg ikke.. For man kan bare ved at lyse med fiberen ind i stikket få forbindelse.. Så det er ikke den store presision der skal til.

Reply to
Bjarke Hansen

Hejsa

med

Netop, du har fat i noget af det rigtige, og dem der ikke tror det, kan jo lave måletest på de digitale data, og se om original-data ikke er de samme som de data der kommer ud af toslink-modtageren efter de tynde (billige) hhv. de dyre kabler.

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Hej Hauge

Husk bare at dem du skal diskutere det med, der er dem der også skifter netkablet :)

Hejsa

Aeh, for at undgå fasefejl i transformatoren, det sker ret tit, når der opstår fejl i fasen, forårsaget af netkablet. Hehe, ha' en god nat ;-)

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

"Hauge" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@spamfree.dk...

Du har selvfølgelig ret når kablet monteres permanent, men arbejdes der med lange kabler er et 3 mm. toslink kabel en sand plage, da det stort set opfører sig som en rulle ståltråd, og er samtidigt ret sårbart. De tykkere udgaver er langt lettere at håndtere, så helt ligegyldigt er det altså ikke med den mekaniske udførsel.

Der er vel næppe noget odiøst i at bruge robuste materialer, så hvordan hysteri og CD-skiver passer ind i denne sammenhæng kan jeg godt nok ikke se relevansen i, med mindre det er et forsøg på at være perfid.

/ Hans

Reply to
Hans

Du er helt sikker på at I ikke var på svampe den dag I prøvede?

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Mit motto: Let`s fix it!

Hejsa

Det må være røgen af en grydesvamp med ild i, de har været på..

Mvh Hauge

Reply to
Hauge

Ole Geisler skrev i meddelelsen ...

POPCORN !! :-)

mvh Orla, som hellere vil lytte til musik end interpolation.

Reply to
Orla Pedersen

Preben skriver:

Der sådan cirka ret umiligt ved digital overførsel af lyd, der er ingen returkommunikation.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Modeltog, NE2 internetopsætning og andet:

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

kan

begge

499,-)

Det var tydeligt reproducertbart, vi kunne ikke forstå hvorfor vi ikke målte mindre distortion, da vi i sin tid gik op til 96 KHz 24 bit. Derfor fik vi fat i 4 nye optiske kabler, 2 af hver slags..gæt hvilken vi valgte at teste med ;-)

PLL,

Ikke andet end at det også er ustabilitet i frekvensen en dårlig lysleder giver, dog ikke i så ekstrem grad. Alt data bliver bevaret intakt, men kig lidt op, og læs den artikel min kolega (Christian G. Frandsen) har skrevet om problemet. Hans undersøgelser startede på bagrund af vores oplevelse med de 4 kabler.

Kenneth

Reply to
Fam. Rasmussen

"Ole Geisler" skrev i en meddelelse news: snipped-for-privacy@4ax.com...

Nu er det jo nogle år siden, og det der Radio/TV skidt sagde ikke mig så meget, jeg er jo udlært elektronikmekanikker, men på de første skoleperioder var det lagt sammen.

Jeg kan kun fortælle hvad jeg oplevede, skiven hoppede og hakkede og kunne stort set ikke afspilles, så fik den en tur med en Penol 700 (eller noget i den stil) i kanten, og vupti den kørte fint. Lod mig bilde ind at det var på grund af dårlig balance i selve skiven, tror da stadig på at det var derfor ;-)

Kenneth

Reply to
Fam. Rasmussen

Så er der selvfølgelig en mulighed for støj. Ellers ville der ikke være nogen grund til at længere kabler giver flere fejl-data (hvis vi snakker datakommunikation)!

Hvis man blot indførte en protokol og tjekkede for fejl i dataoverførslen ville der INGEN støj være i det endelige resultat, da dataene derfor ville blive sendt igen, såfremt de ikke nåede rigtigt frem. Dette vil dog betyde at f.eks. en CD skulle køre med dobbelt hastighed eller man evt. havde en god buffer, således at dataene hurtigt kunne sendes igen!!

Mvh / Preben

--
If your Dell laptop is unstable, try change the power supply - it works!
Reply to

Kunne det tænkes at der er indbygget forward error correction? Altså samme princip som der anvendes til data på en audio CD, der er enkodet med Reed-Solomon?

Det anvendes også af NASA, der enkoder data fra deres rumfartøjer på denne måde.

Mvh, Bo.

Reply to
Bo Braendstrup