Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død

Hey...

jeg tror det enten er en diode efter strømforsynings transformatoren eller
så er det linietransistoren

--
Mvh Kasper

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død

Nææ, nej jeg tror det er den sporadikermiske transforlytter der er gået! og
sådan en er svær at skaffe igen!

:-)

--
Vh. Peter Andersen

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død

og

Tak for dit humøristiske indslag... men her er ikke brug en pauseklovn.

Kasper

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død

Hvorfor er du her så?
--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er =?iso-8859-1?Q?d=F8d?=

Check lodningerne på boosterkondensatorerne ved højspændingstransistoren.

Næppe.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død
Hey...

Mit bud er, hvis du har en pære over den kondensator og den går ud... så må
det vel være en dårlig forbindelse mellem kondensatoren og 220V stikker....
Evt power kontakten i tv'et... men det er bare mit bud....

Lyder jo som andre er MEGET klogere.. så de kan sikkert svare på det !!

--
Mvh Kasper

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er =?iso-8859-1?Q?d=F8d?=
Hej!

1. Har du noget imod at citere noget bedre? Det bliver meget uoverskueligt når
du bundciterer hele teksten og der medtages også alt for meget tekst.

2. Hvordan skulle dioden kunne blinke hvis 220V'en blev afbrudt til tv'et? :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død

:)

1. Hvordan skulle spændingen på hovedlytten kunne falde så meget uden
sikring / dioder brænder af ???

2. Dette er et eksempel : en støvsuger ledning er den ene leder knækket ved
stikket.. pga for meget rykken i ledningen...
støvsugeren er slukket, så kan du måle 220V nede i støvsugeren, men tænder
du støvsugeren sker der intet og de 220V er væk !
(ved godt det ikke har noget med sagen at gøre)

3. Den røde lampe begynder at lyse lige i det tv'et starter op, men pga. for
stor strøm falder spændingen over lytten, pga en dårlig leder somewhere,
ideet psu ic'en detektere underspænding, eller dem mister forsyningen, som
kommer fra primær siden under opstart, så lukker den ned igen... og der
kommer spænding på lytten...

4. Jeg kan ikke umilbart se hvordan højspændingsdelen skal have noget med de
315V over hovedlytten, måske at den ville lukke psuen ned, men derved
forsvinder de 315V ikke på lytten !!
Men du må jo have et grundlag for at sige det ikke passer, det vil jeg gerne
høre så jeg måske kunne blive lidt klogere (:

5. Det med citatteknik.... jae, jeg lære det nok engang....

Mvh
Kasper

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er =?iso-8859-1?Q?d=F8d?=

Nej, det kan du ikke. Er der kun 1 leder tilsluttet, vil den anden hænge
frit og intet potentiale have.

Det er du ved at lære kan jeg se.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død

Nu snakker vi om den er knækket inde i ledningen (dårlig forbindelse)....
ikke den ikke er tilsluttet...

Jeg garentere for jeg, da jeg i starten af min læretid, skulle fejlfinde på
230V halogen lamper på taget af styrehuset på både, ikke kunne måle noget
spænding når halogenlampen var monteret.... og den lyste ikke... men tog jeg
derefter den ene ledning af, var der fint 230V... det syntes jeg var ret
underligt dengang.. men efter at have rettet mange af de typer fejl, kan jeg
fortælle en dårlig forbindelse kan gøre det....

Kasper

Re: Hjelp til rep af Philips TV 25PT8302/12 som er død
Hey...

jeg syntes ikke umilbart det skulle kunne være den, medmindre sikringen
går.... men det er jeg ikke sikker på, jeg tror det er en ptc der styrer
afmagnitisering spolen.... når den bliver varm afbryder den for strømmen i
spolen....

--
Mvh Kasper