Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?

Jeg tvivler på at det kan betale sig - set i forhold til hvad man kan
få nye - testede - USB 2.0 kortlæsere til

...men du har da ret i at hvis man har adgang til den interfacechip som
skal bruges, så er det en smal sag at skifte den

Mvh.
Brian S Jensen

Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?

Navnet.

Kun hvis der står "High speed" på USB tilslutningen er den hurtigere.

Re: Hardwareforskel =?iso-8859-1?Q?p=E5?= USB1,1 og USB2,0 enheder?

Har du overvejet, hvor lidt hastighedsforskel der er ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?

Har du overvejet om et SM-kort overhovedet kan køre hurtigere end 1,5MB/s?
Mit gæt er at det ikke er ret meget hurtigere.

--
signing off.. Martin Sørensen

Re: Hardwareforskel =?iso-8859-1?Q?p=E5?= USB1,1 og USB2,0 enheder?

Tjah, man bliver tit forblændet af data (specielt på den ret så
overvurderede USB).

Også her :-)

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hardwareforskel =?iso-8859-1?Q?p=E5?= USB1,1 og USB2,0 enheder?

Hvem der kan bruge elektronikmekanikere ?

Alle elektronikfabrikanter der reparerer elektronik.
Vi har for eksempel en lærling og et par elektronikmekanikere (dog er
jeg ikke selv beskæftiget med elektronikrep.)

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?

Fuldstændigt OT:

Hej Klaus, jeg var inde og kigge på jeres side (og togbane). Meget flot.
Men der er en stave fejl på "Teknisk Beskrivelse" - siden.

Jeg citerer:
"Her er de tidlige typer damplokomotiver fra länderbahn-tiden, nogle i
original grøn eææer blå bemaling, og de første el- lokomotiver i den
karakteriske firkantede facon og med trækstænger på drivhjulenen. "

Der bør nok stå "eller" og ikke "eææer".

 - patrick

Re: Hardwareforskel =?iso-8859-1?Q?p=E5?= USB1,1 og USB2,0 enheder?

Tak, er rettet.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Arbejde (was: Re: Hardwareforskel =?iso-8859-1?Q?p=E5?= USB1,1 og USB2,0 enheder?)

Netop, det er en ond spiral.

Jeg blev udlært for 11 år siden og var så heldig at få arbejde i
virksomheden, godt nok ikke i et job der decideret krævede
elektronikviden, men som servicetekniker. Derefter kom jeg i
supportafdelingen med printrep som sidebeskæftigelse og til sidst var
det mig der praktisk talt styrede afdelingen, (havde en svend og en
lærling).

Jeg har været heldig og har masser af erfaring og fast arbejde i mange
år. Jeg er nu på mit job nr 2 siden 1989 og det ser mange arbejdsgivere
som et plus.

En ting der gælder, er at sælge sig selv godt og holde sig selv i gang
med elektronikken. Som du nok kan se af mine indlæg her i gruppen holder
jeg stadig gang i min elektronik, selvom jeg ikke bruger den meget
erhvervsmæssigt.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hardwareforskel =?iso-8859-1?Q?p=E5?= USB1,1 og USB2,0 enheder?

Teoretisk set, hvis der ikke er andre enheder der bruger båndbredde og
kun under optimale forhold

Hvor hurtigt kan du få data ud fra kortet ?

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?

TDK SM-kort læses med op til 15 Mb og skrives med op til 2 Mb. Måske andre
er hurtigere ?
http://www.tdk.com.au/products/memory_cards/smartmedia.pdf

venligst
Tom

Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?

    ja ja, den har vi hørt før :) lige som når folk mener det er en smal sag
lige at vikle en autotrafo til deres nyindkøbte anlæg fra US, for at spare
de 500Kr.  eller hva de nu har sparet ved at få det hjem :)

    Nå, men tilbage til den kortlæser..

    1. hva mener du med hardware mæssigt ??? rent stik osv.. er de ens, men
softwaremæssigt er de forskellige, og så lige om kredsende kan klare den
ekstra hastighed til USB 2...

    2. For BARE lige at skifte den såkaldte "kreds" som du hentyder til,
skal det være gældene at printet er 100% ens mellem USB 1.1 og 2.0
versionen.

    3. Du skal kunne skaffe kredsen + firmwaren til den, hvis der kræves
dette... og hvis det er som 1 intergreret alt i en løsnings kreds, som mange
bruger, så skal du nok ikke liiiige regne med Brinc ligger inde med den, og
hvis du finder et sted at få den er der med garanti minimumskøb på den :)
men det opdager du nok :)

    4. Hvor meget koster en kortlæser til USB2 nu om dage ??? 3-400kr... det
mener jeg er listepriserne fra den importør jeg indkøber fra... så i dette
prislejde, og du ikke kender mere til det, så vendt til du finder den USB 2,
ellers må du købe en USB 2 version når du for råd til den senere :)

    5. Sjovt project, som du kun skal kaste dig ud i hvis det er teknikken
der interesere dig :) men så kan du jo bare lave læseren selv :) det er ik
umuligt... tager bare lidt tid at samle det sammen :) mener google kan finde
goe bygeprojecter, har selv set nogen stykker snart.

    VH
    Lars Molnit
    P.S. Jeg er ikke pesimistisk, bare realistisk....

Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?
Hej Lars,

Det bliver dyrt !
Interfacekreds til USB2 og kortsokkel alene kommer nok til at koste mere
end en færdig læser.
(8 bit er langtfra nok til et SmartMedia-interface).

--
Venlig hilsen,
Søren

    Hvem sagde noget om prisen :) det var kun hvis det var interessen der
var den bærende factor :)

    VH
    Lars Molnit

Re: Hardwareforskel på USB1,1 og USB2,0 enheder?
Hej Lars,

Undertegnede ;)

Så skal man altså være _ret_ interesseret - især hvis man selv vil lave
sw'en til at styre kortet.

Det bliver laaangt, som en Morten Korch-helaftensfilm ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Men mit kendskab til smd, så vil jeg mene, at der er ikke noget, der er nemt.
Det er langt billigere at købe en ny kortlæser på tilbud...

Claus

Site Timeline