Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Køb et PIC-P67J60 development board hos Olimex......arrhhhhh, så lige at det
var en lidt anden kreds. De lød bare ens i mine øjne..

Jeg kender de nævnte professorer, men prøv at se om det er noget du kan
bruge.
Jeg ville altid vælge sådan et development board fra Olimex. Hvis de ikke
har præcis det du søger, så køb bare et board med endnu større processor.

mvh
Kåre

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP
Følgende er skrevet af Kåre:

Nu ved jeg godt hvad det er jeg søgt :-) Og det er derfor jeg har lavet
det der "grove" udlæg af et print :-)

Nu siger du godt nok endnu større PIC, men tror faktisk det er den
største, den har de tilslutninger jeg skal bruge, f.eks Ethernet og
masse af port ben.

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Forstår ikke helt hvad du mener?

Den jeg henviste til (Olimex board med P67J60) har også Ethernet og en masse
frie ben.
Og så følger der TCP/IP stack med.

Kåre

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP
Kåre forklarede den 24-01-2009:

  Ja på det link jeg har i den orginal besked, er der et layout over
hvordan og med hvad jeg ønsker på det board jeg gerne vil have lavet.

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

OK havde ikke set dit link.
Det er standard vare hos RS, Farnell og den slags. Det vil være vildt
overkill at lave sådan et print selv.
Man kan få mange slags, bl.a. nogle print hvor der er ind til flere
forskellige fotprints der så bare er ført ud til huller hvor man kan lodde
pinheader i.

Mht. at lodde kredsen på, så kan det faktisk snildt lade sig gøre med den
rigtige loddekolbe og noget tyndt tin.

mvh
Kåre

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Hejsa..
1 For det første er der en masse skrammel på deres board, display,
taster relæer osv, alt dette skal jeg slet ikke bruge til noget som
helst, da jeg selv har display, taster osv i det jeg skal bruge det
til.

Så nej det er ikke løsningen for mig, det jeg startede med at spørge
om, var om der var en der kunne lave det printudlæg som jeg lavede en
rå skitse over, i det link jeg havde sendt med.

Når man spørger på den måde, er det nok fordi man godt ved hvad man vil
have, jeg skal bruge et "rå" print, dog med PIC, Ethernet og ICSP
konnecter på, resten programmer / laver jeg selv.

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

For det første: Tjek nu linket inden du svarer: Det board jeg henviser til
har ingen display eller noget.
Det har:
- Forsyning
- RS232
- Ethernet port
- ICSP/ ICP port
- En lysdiode
- Resetkredsløb
- Krystal
- Diverse afkoblinger
- Alle ledige pins trukket ud på pinheader
- Et område med "hulprint" til dine egne ting.

Hvilke af disse har du ikke brug for?
Jeg synes det minder meget om det du søgte?

Når man spørger på den måde og man ikke allerede ved at det er noget man
ringer til RS eller Farnell for at købe (det er absolut standard vare. Har
selv købt den slags flere gange), så er det fordi man ikke er al-vidende i
området.
Derfor tillader jeg mig at henlede opmærksomheden på en lettere, hurtige og
god måske bedre løsning.

mvh
Kåre

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Hejsa

Ja det print har jeg så ikke lige kunne finde :-)

Nu er problemet bare at jeg er ganske alm privat kunde og kan derfor
ikke handle ved nogle af de overstående da jeg ikke har et CVR nr eller
visa/master kort, men kun ganske alm dankort.

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Det er ellers nemt at finde ;o)
Koster 45 euro.

Den danske forhandler af Olimex er devsærre stoppet med at forhandle dem.
Men ellers findes der både en Svensk og en Tysk og en Engelsk leverandør.
Du kender nok en der har Visa kort som kan købe for dig?
Jeg ved heller ikke om det er krævet at have et CVR nummer for at handle
direkte hos Olimex?
Jeg har ofte handlet direkte igennem dem. Billigst og hurtig levering. Men
som sagt kan jeg ikke huske om de kræver CVR.

mvh
Kåre

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Jeg har købt proto-pcb direkte fra dem med mit visa kort som privat person
uden CVR...

Ganske fornuftigt...

Kasper

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP
Kasper formulerede søndag:

Problemet er bare at vi ikke har visa / master card kun alm dankort.
:-)

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Find en i familien, en ven eller kollega der har Visa kort.
Større er problemet vel ikke.

Kåre

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Mon ikke det er noget i den stil Kåre tænker på
http://www.olimex.com/dev/pic-mini-web.html
Jeg har i øvrigt 2 stk. af dem liggende, hvis det skulle have interesse.

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Nej det er det ikke. Det er et Proto-board som hedder PIC-P67J60.

Kåre

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Det er da utrolig at du ikke bare giver manden et link istedet for at blive
ved med at væve rund.
Så kan jeg sgu da gøre det for dig http://www.olimex.com/dev/pic-p67j60.html

Det er iøvrigt samme kredsløb der sidder på mine print, forskellen er
området med hulprint.

Re: Fremstilning af print + i lodning af 100pin TQFP

Jajajah, jeg ved det godt,  men når jeg klikker mig frem til siden med
boardet, så står der bare olimex.com/dev/index uanset hvilket PIC board jeg
vælger. Så jeg kunne lige så godt bare henvse til Olimex hjemmeside. Det
tager ikke mange sekunder selv at navigere hen til benævnte board.

mvh
Kåre

Site Timeline