Re: Fremstilling af mit første print ude i byen.

Normalt laver man gerber-filer. Og checker med en gerber-viewer... Der er
mange gratis at få - jeg kan dog ikke lige huske nogen at anbefale.

Macaos.dk er de billigste danske - og kan om end ikke andet anbefales pga.
muligheden for selv at checke alt er OK i deres lille
bestillings/prisoplysningsprogram.

Ellers er der jo run.to/pcb (Olimex), hvor Tsvetan leverer lidt mindre
avancerede print (min 8mil, max to lag) til meget rimelige priser...

Uh - jeg er ikke Protel-haj!
Soldermask er den lak, der dækker alle områder, der /ikke/ skal loddes. Hvis
du har brugt standard biblioteks-komponenter, er der garanteret de lakhuller
over alle øer, du skal bruge.

/A

Re: Fremstilling af mit første print ude i byen.
nu jeg

Jeg plejer at lave gerberfiler af de lag der skal på printet, det
kan alle vist læse. Så bruger jeg denne her til at checke om det
ser ud som jeg veil ha'.
http://www.pentalogix.com/Download/download.html

Men mange kan sikkert læse Protelfilen direkte, og behøver så kun
den, den skulle indeholder alle oplysninger.

En soldermask er mønsteret til det grønne lak man lægger over
banerne, men ikke over øerne. Gør at tinnet kun binder på øerne
ved maskinlodning.

Skal lige siges at jeg bruger den gamle Protel til DOS endnu, jeg
tænker de fleste kan læse en mere moderne Protelfil!  ;-)

--
Ulrik Smed,
Denmark, Aarhus

Re: Fremstilling af mit første print ude i byen.
Hey

om ikke andet så få fat på det macaos program, som gerberwiever, og i
hjælpfilen er der en god beskrivelse af at få filerne ud af protel 99se

Kasper