Re: Forstærke signal til RC bil?

Hej Laziter

Et sted at starte kunne være at lave en bedre antenne på bilen,
et stykke langt tyndt ståltråd kunne være en test værd.

Og det er lovligt :)

Mvh Max

Re: Forstærke signal til RC bil?

Hehe, ja det kunne jo være en idé..
Jeg havde ikke lige tænkt på at det kunne være i modtager-enden at den var
gal :o)
Problemet er så at den eksisterende antenne er skruet i bilen, den sidder
med sådan et fint lille gevind.
Jeg må jo bare prøve at fikse et eller andet, ingen opgave er for besværlig
før man har prøvet 1K gange og fejlet alle ;o)

Mvh
Benjamin

Re: Forstærke signal til RC bil?
Hej

Junior og jeg har også sådan en bil, utroligt hvad den kan holde til :O)
Nå, men vi havde samme problem.
Antennen i bilen har det med at gå løs efter et stykke tid (det hjælper ikke
på problemet...) så sørg først for at den sidder godt fast.

Efter lidt forsøg kom jeg frem til at en M3 eller M4 bolt (kan ikke huske
det) passede ned i antennehullet på senderen, den loddede jeg så en ledning
på 28cm i enden af og det virker fint. den rækker vel 20-30m nu.

Jeg kom frem til de 28cm ved at prøve, klippe af, prøve klippe af....... så
der ligger ingen beregninger bag, men det virker ;O)

Sommer Hilsen
B.Agerholm

Re: Forstærke signal til RC bil?

Ja for hulen den klarer jo alt, har ikke oplevet noget den ikke ville
igennem endnu og det inkl. vand.

ikke

Den sidder såmænd godt nok fast.

ledning

Det vil jeg prøve, takker mange gange for inputtet, hvis det virker ligeså
godt hos mig så skylder jeg dig et eller andet (flødeboller eller sådan
noget) :o)

Mvh
Benjamin

Site Timeline