Re: Farlig strømstyrke....

Hej Jens, det er ikke noget problem idet din overgangsmodstand i
huden er så stor, at der skal en noget højere spænding til, før
der går over 20 eller mere mA igennem kroppen. Det er så simpelt
som Ohms lov.  ;-)

Poul Wulff

Re: Farlig strømstyrke....
Hej Karsten,

Sorry, skulle have været "adjektiv" (det var "ophidsende" jeg ville
referere til)- sådan går det når man er træt ;-/

Hvis man vil sammenligne faren ved forskellige frekvenser må det
naturligvis foregå under samme betingelser (både mht. jording og
spændingsniveau).
Begrundelsen for at de højere frekvenser ikke er så stygge som de lavere,
skulle være at (fx.) hjertemusklen ikke når at lave så store udsving (før
strømretningen vender) at den "trækkes i stykker" - men det er ikke noget
jeg selv har eksperimenteret med, så om det er en and kan jeg ikke
garantere :)

--
Venlig hilsen,
Søren

EMS og lignende er ikke underlagt regler, men jeg skal ikke kunne udtale
mig om de kraftigere (fabriksfremstillede) TENS-enheder er lovregulerede
her i DK (specielt ikke nu hvor harmoniseringsregler kan ændre vores
lovgivning fra dag til dag).

Klart nok, men det er ikke fordi det regnes for decideret farligt, blot en
sikkerhedsforestaltning imod den (meget) lave sandsynlighed for overgang.

Det er for den sags skyld også en god tommelfingerregel med ren
batteridrift hvis man selv bygger EMG-, ECG- eller EEG-monitorer.

--
Venlig hilsen,
Søren