Re: Datalogger styret af PIC

Tjaa, ikke nogen dårlig idé, altså blot bruge et par ADC-indgange og så
smide de
loggede data over på en SD-kort. Søgte lige på nettet, har jeg forstået det
ret når
jeg siger at man kan interface til dem med SPI?

Men så kunne jeg vel også sende det direkte til PC-en på seriel-porten, så
er det
selvfølgelig stadig bare det at finde software til pc'en som kan gemme de
indkomne
data i en fil på harddisken, som efterfølgende er lige til at smide ind i
excel.

Mvh
Gert K.

Re: Datalogger styret af PIC

Det kan laves ekstremt simpelt ved at lade en terminal (fx windows
Hyperterminal) displaye og "capture" det som tekst. Så kan du importere det
i Excel som kommasepareret fil.

VH
Klaus

Re: Datalogger styret af PIC

    Eller bare lade Excel hente dem selv :) det har jeg god erfaring med
tidligere projekter, så kan man styre ens logger via VBA i Excell.
Dejlig nemt.

--
VH
Lars Molnit