Re: cambridge P500

et

ud

> og > > > ind når jeg tænder for min effektforstærker? > > > > Som de andre sier så er det ikke mye å bekymre seg over. Jeg har også

en,

> men den kan bare såvidt høres. Dette har med likhet av transistorene som > > sitter i et diffrensialt inngangstrinn. Selv om forsterkningen av > > likespenning er lik 1, så vil det i påslagsøyeblikket gå en transient > strøm > > gjennom den kondensator som setter likespenningsforsterkningen til 1. > > Men forsterkeren har visse andre merkverdigheter. Den har et innebygget > > beskyttelses kretsløp som begynner å klippe signalet allerede ved 0,5

Watt

> og 4 Ohms belastning. Noe som ikke skjer om belastningen heves til 6

Ohm.

> [...]
> Danmark ville de ha kr 250,- + kr 150,- i frakt. > > En annen ulempe er at den er feil jordet internt, slik at det oppstår en > > brumsløyfe som trafoen stråler inn i. Litt av dette kan rettes på, ved å > > fjerne den jordledning som går fra phonokontaktene og ned til printet. I > > stedet legges en jordtråd fra kontaktene og ned til stjernepunktet i > > chassiet. > > > > Med hilsen > > Arne Offenberg > > > > Jeg forstår ikke rigtigt det med at den klipper signalet ved 0,5 watt i > 4ohm? , jeg har lige købt et par Dynaudio audience 4 Ohms højtalere og den > kan da spille rimeligt højt uden at blive varm eller slå fra?. > Det kan godt være man skulle overveje en bedre forstærker når man for råd > engang!

JC.

Jeg flyttet svaret ditt under mitt, så er det lettere å lese tråden.

Du har helt rett. Jeg har også koblet min til et par 4 Ohms høytalere, og kan ikke høre noe galt. Men jeg kan altså måle dette ved kontinuerlige sinustoner. Det er derfor jeg gjerne skulle hatt skjema. Om man justerer vilestrømmen (Bias) eller den strøm som går gjennom utgangstransistorene uten signal, så kommer man lengre opp i effekt før dette merkverdige problem inntreffer. Men da stiger også det magnetiske feltet fra trafoen, med tilhørende støyproblem. Om det skulle være noen andre på dk.teknik elektronik som kunne ha noen synspunkter eller klarer å skaffe et skjema, kan jeg sikkert komme med noen forslag.

Med hilsen Arne Offenberg

Reply to
Arne Offenberg