Re: cambridge P500

et
ud
en,
Watt
Ohm.

JC.

Jeg flyttet svaret ditt under mitt, så er det lettere å lese tråden.

Du har helt rett. Jeg har også koblet min til et par 4 Ohms høytalere, og
kan ikke høre noe galt. Men jeg kan altså måle dette ved kontinuerlige
sinustoner. Det er derfor jeg gjerne skulle hatt skjema.
Om man justerer vilestrømmen (Bias) eller den strøm som går gjennom
utgangstransistorene uten signal, så kommer man lengre opp i effekt før
dette merkverdige problem inntreffer. Men da stiger også det magnetiske
feltet fra trafoen, med tilhørende støyproblem.
Om det skulle være noen andre på dk.teknik elektronik som kunne ha noen
synspunkter eller klarer å skaffe et skjema, kan jeg sikkert komme med noen
forslag.

Med hilsen
Arne Offenberg

Site Timeline