Re: Bob Parkers ESR meter

Det kan de fleste multimetre, men de kan ikke måle om lytten er "træt"

Næppe, for her vil al anden elektronik, som lytten er forbundet til også
indvirke på målingerne

Du har jo selv svaret, et billigt meter der har hjulpet dig tit, kan du
få et bedre instrument ?

Måske ham der "tv-teknikeren" skulle prøve at bruge ESR metret, inden
han kalder det for noget skrammel og/eller komme med et alternativ, så
vi kan vurdere, hvad han sammenligner med.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: Bob Parkers ESR meter

rep.

Det ved jeg. Men at sidde og lodde 25 lytter ud hver gang jeg skal fejlfinde
er dødens pølse.
OK, i nogle tilfælde skifter jeg dog alle i en bestemt del, afhængig af
fejlen.

Nemlig og det er så der ESR meteret kommer ind i billedet.

skisme at

Ja det er så det jeg spørger om. Det mener jeg ikke selv.

Tja, han mener blot at man skal lodde alle lytter ud så måle dem. Det andet
dur ikke.
Han mener at den kan måle hvad som helst og at alle nye lytter vil have den
samme ESR værdi. Det har de ikke dem jeg har målt på (forskellige
fabrikanter bl.a.) og derfor påstår han så at det ikke dur.

--
Venligst

Lasse C. Johansen.

Re: Bob Parkers ESR meter

til
fejlfinde
tingene
de
andet
den

Att påstå att alla nya skall ha samma ESR värde är rent nonsens.
Ingen tillverkning är 100% likadan varje gång. Påstår han också att alla
elyter har exakt samma kapacitans? Köp 10 elyter och mät dem med
kapacitamsmeter, jag kan nästa garantera att du får åtminstonde 5 olika
värden.
Själv mäter jag alla nya elyter jag köper hem. Tyvärr visar det sig allt för
ofta att nya elyter ofta ligger strax över minimum gränsen enligt
toleransen. Dessa kasserar jag då det är bortkasstat jobb att sätta dessa i
kundapparater då de snart ramlar under toleransen och man har en missnöjd
kund på halsen, eftersom apparaterna med digital elektronik är väldigt
känsliga.

Rick

Re: Bob Parkers ESR meter
Hej!

Så vil jeg vove den påstand at den herre ikke er velegnet til reparationer
ligledes! Bob Parkers ESR meter er _meget_ velegnet til reparationer, og jeg
ville ikke undvære det for noget i verden.

--
Mvh, Kim Voss Schrader

"Fooling around is like screwing around - without dinner ;-)"

Re: Bob Parkers ESR meter

rep.
jeg
Istemmes, Helt Enig.

Jeg kjøpte to til NRK og et til meg selv.
Alle skal låne.
Forsiktig med spenning over lytten.
Se på signalet den avgir med et scop.

Med hilsen
Arne Offenberg

Re: Bob Parkers ESR meter
On Fri, 27 Jun 2003 09:34:19 +0200, "Lasse C. Johansen"

Nej. Det er et absolut suverænt produkt.Din "radiomand" må være på
LSD.

--
Ole Geisler, fejlfinder af Guds naade
Re: Bob Parkers ESR meter