Re: Billig elektronisk regnmåler?

Lavede en på HTX første år. Der lavede vi et dejligt print med en masse
print baner. Disse var tilsluttet nogle modstande. Efterhånden som vandet
kortsluttede skidtet ændrede modstandsværdien. Med dette og lidt +/- så kom
vi frem til noget der kunne bruges.... Tror dog at et gæt ville være næsten
lige så præcis, men hvad fanden..... Regner ikke med at jeg behøver at
forklare i detaljer :)

/Thomas

Re: Billig elektronisk regnmåler?
Hej Klaus,

Hvordan kompenseres der for ændringer i dråbestørrelsen med den metode ?

Der findes også nogle såkaldte "Siphoning buckets" (tror jeg de hedder),
med et _lille_ rør (få ml) der tømmes ved solenoidepåvirkning efter
aflæsning.

--
Venlig hilsen,
Søren