Re: Basalt VHDL spørgsmål

[...]

Tænk _altid_ på, at koden bliver oversat til elektronik.

Umiddelbart vil en kodestump, som ligger udenfor processen, blive til
et stykke kombinatorisk logik, hvor udgangen ændrer sig, så snart
indgangen ændrer sig. Selvfølgelig med propagation delay.

Men jeg forstår ikke hvorfor du har "SO <= tmp(0);" og så oven i købet
udenfor processen... (?)

/Henrik

Re: Basalt VHDL spørgsmål
http://toolbox.xilinx.com/docsan/xilinx5/data/docs/xst/xst0015_6.html#wp1000772

Ok jeg forstår godt hvad du mener, men som Henrik skriver skal du være
opmærksom på at det du programmerer bliver til ren logik. Det du har i
parantese i din proces (C) er det man kalder din "sensitivity-list" og det
er ganske rigtigt at processen kun "gennemløbes" når der sker en ændring på
et af signalerne i sensitivity listen i SIMULATIONEN!!! Når det
implementeres er der ikke noget der hedder en sensitivity list. Vil du kun
have nogle bestemte beregninger udført under skift på givne signaler, må du
angive det med konditionerede sætninger (IF og sådan). Men ja når du
simulerer dit design vil det der står i din process kun gennemløbes når der
sker et skift i signalet C, mens S0 opdateres hele tiden!

Mvh.
Rune G.

Site Timeline