Re: 5 volt fra comporten.

Ikke umiddelbart, du kan trække +/- 12V ud af den fra forskellige
portben, som kan nedreguleres med en 7805 regulator -
men ikke meget, nogen her kan nok give dig størrelssen -
jeg mener det er en 5-10 mA

Re: 5 volt fra comporten.

Nej men det kan du fra USB-porten og Mus/Tastatur-portene

--
   Calle

Re: 5 volt fra comporten.
PS2, men USB er det letteste, det er de 2 yderste ben. Køb et USB kabel,
og klip det ene stik at, så har du det du skal bruge, vel at mærke du
har USB i din PC
--
   Calle

Re: 5 volt fra comporten.
hmm det er vel noge med max 500 mA på en usb port... hvis det ikke er en
power usb, og jeg mener også der er noget med 2 strøm modes den kan køre i,
til at bestemme hvornår den skal gå i overcurrent mode

men er ikke helt sikker, men der er noget der siger mig det

--
Mvh Kasper

Re: 5 volt fra comporten.

Takker allesammen for svarende..

Løsningen bliver at trække det ud sammen med tastaturet.
Det er en ældre PC som jeg skal have noget tilsluttet, hvor der ikke er PCI
eller USB.

Men en god DIN41524-stik, som jeg så kan bruge..
Var ellers helt sikker på, at jeg kunne trække 5 volt ud af comporten..

--
/Brian

Re: 5 volt fra comporten.

Hvorfor så bøvlet :-)

Jeg har flere forlængere til 5-12v forbindelser direkte fra strømforsyning,
og skal det være elegant, laver jeg en DIN forbindelse med fjernet stik og
blokering, så ingen stikker tastaturer til 12v.
Og der er ikke mange ben i, at bore et hul til stikket.

--
Med venlig hilsen   Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Det kan du også. Da du ikke bruger alle ben på comporten, lægger du dem
sammen der har +12 volt, monterer en 78l05 og vupti så har du 5 volt. Om
der er strøm nok til dit projekt ved jeg ikke, men er interesseret i at
høre det, da jeg også har tænkt mig at lege lidt med SHT11

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: 5 volt fra comporten.

PCI

Hej Claus..

Nu ved jeg ikke om det er ved det. Man jeg vil alligevel give dig linket,
hvor du kan få en "Free Sample" af en SHT11. Du skal bare være tålmodigt.
Jeg tror der gik ca. 2 måneder inden jeg fik min.

Linket er

http://www.sensirion.com/en/sensors/humidity/sensors_devices/sensorSHT11.htm

/Brian

Re: 5 volt fra comporten.

Jeg bestilte 1 og ventede en måneds tid, så snakkede jeg med en kammerat
opm de og vi bestilte en hver. Så må de have fået en sending hjem, for
pludseligt havde jeg 2 i postkassen med en dags mellemrum og min
kammerat 1.

det er Modelbane Europas hjemmeside
Re: 5 volt fra comporten.

Hvis det er til nogen hjælp, er linket her til det som jeg laver.

http://peterpolm.tripod.com/sht11/id1.html

/BT

Site Timeline