Re: 21" CRT går i sort - nogen idéer?

Det lyder til at enten en lodning er gået død (kun kontakt når
monitoren er kold) eller et tilsvarende problem med en komponent.

Jeg har krydspostet til news:dk.teknik.elektronik (og sat FUT), da der
sidder en del elektronik folk som har prøvet at reparere skærmne før.

Kai

Re: 21" CRT går i sort - nogen idée r?
Jeg har en skærm præcis magen til som havde præcis samme sygdom. Jeg
besluttede at give den en time på operations bordet ellers ud. Så jeg
rykekde den total fra hinanden (Husk masser af billeder så du kan se
hvordan den samles igen).
Printet blev gået igennem med en loddekolbe. Alle store og tunge
komponenter blev genloddet med fornyet loddetin og så samlede jeg hele
maskinen igen. Og nu virker den perfekt igen!

Mvh
  Jan.

Re: 21" CRT går i sort - nogen idéer?

Hej Jan,

Det er da dejligt at høre, at der stadig er håb for min skærm, for jeg synes
virkelig at det er en dejlig en af slagsen.

Men jeg har aldrig rodet særlig meget med selve elektroniken i computere.
Jeg har aldrig haft en loddekolbe i hånden, så jeg ville ikke selv turde
begynde på det projekt.
Men måske der er nogen i KBH området som kan hjælpe med dette, der har lidt
erfaring i det?

I skal i hvert fald være meget velkomne til at poste her eller e-maile til
haha (A) skovmose.net

/Martin

[...]

P.S.: Undskyld hvis denne besked er dobbeltpostet. Jeg cancellede en forkert
besked.

Re: 21" CRT går i sort - nogen idéer?

Mange tak skal du have, Kai.
Mht FUT - vil svarene komme i denne gruppe også eller skal jeg over til den
gruppe for at få hvad de svarer?

/Martin

Site Timeline