RAM med serielt (SPI/TWI) interface?

Hej NG, er der nogen der ved om man kan få SRAM med et serielt interface
(TWI eller SPI da det skal bruges sammen med en Atmel AVR MCU)? Det skal
have mindst 32Kbyte.

Hvis dette ikke findes, er der så nogle der kan anbefale en parallel
løsning der er nem at interface til/billig/nem at få fat i, da jeg så
blot kan sætte en lille AVR til at styre det?

Med venlig hilsen Preben

Re: RAM med serielt (SPI/TWI) interface?

Jeg tror ikke at du skal regne med at finde seriel SRAM og slet ikke i den
mængde. Jeg har selv været på udkig efter noget på et tidspunkt.

Du kunne evt. interface en parallel SRAM, med 2 stk 4094 og en 4021,
forbundet via en CSD bus (SPI lignende), samt et par handshake ben.
Der er også den mulighed at du laver et seriel interface med programmerbar
logik.

mvh
Flemming

Re: RAM med serielt (SPI/TWI) interface?
Hej preben

Prøv at kikke på www.Ramton.com
I SPI mener jef at de kan køre 5 Mhz Dog ved jeg ikke om de fåes med mere
end
16 Kbyte (256 Kbit) det er dem jeg har brugt'

MVH
Henrik Nielsen
IC Teknik

Re: RAM med serielt (SPI/TWI) interface?
Sorry www.Ramtron.com