RAM

Hey

Gvordan finder man datablade på gamelt ram fra bundkort ??

har ex 2 her :

w24m512ak-15

ae88128ak-15

er man nød til at skal have VRT disk for at man kan få noget info om dem ??
syntes ikke jeg kan google mig til andet end nogle der har dem på lager

Kasper

Re: RAM
Hej Kasper,

Til at begynde med skærer man de informationer fra der er
undergrupperinger (specificeringer af hastighed og lignende) og de der er
fabrikantspecifikke.

I stedet for "w24m512ak-15" kan du prøve "24512 ram .pdf" og "24512 ram
datasheet" eller blot "24512 ram" ("ram" fordi du ellers får hits på en
million irrelevante ting, incl. PROM'er).

Evt. kan du prøve fabrikantens web site, måske har de arkiver over udgåede
kredse.

Det er svært at komme med et udtømmende svar, for søgning handler om
"tilpasset opfindsomhed" i ordvalget: For specifikt og der kommer ingen
hits, for generelt og du vader i millioner af hits.

Evt. kan news:sci.electronics.design være en hjælp - den frekventeres af
folk fra hele kloden (bl.a. nogle fra forskellige IC'fremstillere), så der
er gode chancer for, at der er en der kan hjælpe - om ikke andet med et
scan fra en databog.

Benforbindelser (det nærmeste jeg lige kunne komme uden at bruge en bunke
tid):
<URL:http://www.xs4all.nl/~ganswijk/chipdir/pinusr/w24512a.txt

Denne burde være ekvivalent:
<URL:http://www.ineltek.ru/pdf/White/05044401.pdf

Er der info om de kredse der ?

Det kunne være en sidste udvej...
Konmtakt en forhandler, lyd som om du overvejer et større køb (uden at
komme med løfter :) og spørg så efter et datablad der kan hjælpe dig til
at afgøre om du nu også kan bruge de(n) kreds(e) som erstatning.
(Det kaldes "social engineering" ;)

--
Venlig hilsen,
Søren