Radiostyret ur mister forbindelsen

Jeg har et 3 år gammelt radiostyret armbåndsur fra Bilka, som har mistet
forbindelsen. Først gik uret lige præcist 2 timer bagud, men nu står
displayet bare og blinker. Jeg har åbnet det og set at der sidder et
CR1220 batteri. Jeg har målt en spænding på 2,6V med mit multimeter. Kan
den for lave spænding være skyld i at der ingen forbindelse er?

Mvh
Johannes Clausen

Re: Radiostyret ur mister forbindelsen
muligvis, er det ikke et 3v ? det står som regel på det
har du målt på batteriet mens det var ude af uret er spændingen også højere
uden forbrug
jeg vil skifte det hvis det var mig koster jo ikke mange basse ører feks i
århus radio lager
mvh sloth

Re: Radiostyret ur mister forbindelsen

Min kæreste radiostyret ur er også helt mærkeligt..... klokken 1 om natten..
hva...

Kasper

Re: Radiostyret ur mister forbindelsen
Hej Karsten,

Den der sover synder ikke (og kan heller ikke se om uret virker ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Det skulle da lige være en soldat på vagt :)

Mvh Max

Re: Radiostyret ur mister forbindelsen
Hej Max,

Ja OK, men hvis det er lige så hårdt at være i trøjen i dag som det har
været (fester til langt ud på natten og den slags) er et da også synd at
vække ham ;)

Og for ikke at være OT: Det er naturligvis et hjemmelavet vækkeur man
vækker ham med ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

Sagtens, det er... Skal vi gætte på 99,999% sikkert :)
Et lithiumbatteri har en arbejdsspænding på 3V (lidt højere når det er
nyt) og er det under 2V8..2V9 (alt efter hvor det bruges) er det bare med
at få en udskiftning sat igang.

--
Venlig hilsen,
Søren