Radiosignal modtager

Hej NG,

   jeg har en to-vejs alarm på min MC, hvilket jo er ganske praktisk, men
jeg glemmer tit at tage senderen/modtageren med op på mit soveværelse - og
så kan jeg ikke høre - eller bliver iværtfald ikke vækket af alarmen. Mit
spørgsmål er så, om det er muligt at bygge en ekstra modtager (til en
fornuftig pris) og hvis det er muligt, og jeg ikke lige mener det er et
projekt, jeg selv kan klare, hvem kan så?

mvh

Salling

Re: Radiosignal modtager

Det kan helt sikkert laves men,,,,
Hvilken frekvens.
Hvilken modulation.
Hvilken data protocol.

--
Hilsen
   Peter N Petersen

Hvad er en tovejs-alarm ?

Jeg får et mentalt billede af en MC der hyler når du snorker for højt ;)

Som Peter siger - der mangler oplysninger om alverdens ting, men det
burde ikke være et problem at lave.

Og det er ?

Adskillige her i gruppen, men om de gider er jo sikkert et spørgsmål om
både travlhed med andre gøremål og størrelsen af "bestikkelsen" ;)

--
Venlig hilsen,
Søren

LOL - men nej, det er en alarm med en fjernbetjening der ud over at kunne
betjene alarmen også kan modtage et alarmsignal fra MC'en, en mulighed jeg
stort set altid benytter mig af, da jeg kan sætte alarmen til lydløs ved
køretøjet (= ikke genere naboer), men som starter en alarm/lyd i min
fjernbetjening.
Det jeg ønsker er altså endnu en modtager som jeg kan sætte op i mit
soveværelse - ikke en sender.

Hvilken frekvens.
Hvilken modulation.
Hvilken data protocol.

Er total volapyk for mig.........

Tja vel en hund eller halvandet.

mvh

Salling

Re: Radiosignal modtager

Næppe, men her er en "workaround":
Du tager en Babyalarm, en af dem der sender via lysnettet, stiller
modtageren i soveværelset og senderen der hvor du plejer at lægge din alarm,
så kan du høre når alarmen hyler - om du bliver vækket er en anden sag ;-)

--
/carsten

Re: Radiosignal modtager
Måske du skulle oplyse hvad det er for en alarm du har, så er det lettere
for folk at hjælpe dig.

Evt. finde ud af om der findes en ekstra modtager som ekstraudstyr.

Så et producentnavn, og en type, vil være til meget hjælp.

Site Timeline