Radioen i køkkenet brummer

Vi en Denver Radio  med CD afspiller i Køkkenet , som er begyndt at brumme.
Det er sår'n en 50 Hz brummen, som kommer fra højre højtaler men den gør det
i intervaler på 1 sek. ad gangen. Dvs. 1 sek brum og 1 sek uden.

Den gør det både ved afspilling af Radio og CD. Men står CD'en på pause så
gør den det ikke.
Det sker altså når der skal noget lyd ud af højtalerne.

Uden at have de helt store elektronik-evner, så tror jeg at det en dårlig
kondensator eller lignende.
Men det kun jo være en jeres elektronik kyndige der kunne svare på det...

JL

Re: Radioen i køkkenet brummer

Eller en dårlig stelforbindelse.

Prøv at byt om på ledningerne til højre og venstre højttaler. Flytter
"brummet" med ?

Re: Radioen i køkkenet brummer

ved at bytte ledningerne om kan jeg finde udaf at der brum i begge sider.
Det er bare lidt højere i den ene side. Og man flytter problemmet, så
problemmet ligger i "radioen" ikke højttalerne.

Er det noget med at jeg skal prøve at måle rippel-spænding. på
strømforsyningen i radioen ?

Jl

Re: Radioen i køkkenet brummer

Okay.

I første ombæing skal du prøve at flytte apparatet for at se om det er
indstrålet støj udefra.

Ellers er det noget med at skifte elektrolytter i strømforsyningen.