Radio + TV + SAT i samme kabel. Hvad er smart?

Hejsa!

Det er en del år siden jeg har reodet med antenneteori, og nu har jeg lige
et spørgsmål:

Hvis et hus har parabol på gavlen, TV2-antenne på loftet samt en
radioantenne til - ja FM-radio :-)
Hvordan bliver de tre signaler samlet, så de alle tre kommer ud af et og
samme antenneudtag?

Der er brug for udtag i 2-5 rum. (2 lige nu og måske flere på sigt)

Sikkert den letteste løsning:
Alle der ønsker at se satellit-tv skal se samme kanal, som bestemmes i det
rum dekoderen er placeret.

Bedre løsning (og sikkert dyrere)
Alle rum har en boks/dekoser, der vælger hvilken kanal man vil se.

Absolut bedste løsning (hvis det kan lade sig gøre)
En "multidekoder" der hiver alle kanalerne og sender det ud på det ene
TV-udtag altså på hvert sit kanalnummer. En lille "fællesantenne-dims.".

Hvad gør i andre?
Jeg aner ikke en klap om parabol grej, men det har I jo nok gennemskuet.

-Fly

Re: Radio + TV + SAT i samme kabel. Hvad er smart?

Spørger i dk.teknik.tv+video, der sidder der en 2-3 stykker der lever af
af sælge sådan noget grej de kan hjælpe dig.

Klaus
(der lige har pillet sin parabol ned, der er alligevel ikke noget at se)
Re: Radio + TV + SAT i samme kabel. Hvad er smart?

genudsendelse af genudsendelserne  ?
:o)

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Re: Radio + TV + SAT i samme kabel. Hvad er smart?

Sikkert, det er nu 5 år siden.