Radio / TV Data dåse

Kan jeg lave en tapning af data fra mit radio / tv stik? .
Forstået sådan, kan jeg tappe fra stikket tv eller radio, jeg har en triax
dåse td 272 slutdåse, kan jeg hægte den på mit radio /tv stik uden at skifte
dåsen ud? .
Hvilken udgang skal jeg bruge radio eller tv stikket? .
Og vil det kunne virke? .
/KE Kofod.
snipped-for-privacy@gmail.com

Re: Radio / TV Data dåse
Hej KE

Du skal vidst forklare lidt mere om hvad data det
er du vil tappe.

Max

Re: Radio / TV Data dåse

OK, jeg mener her internet tilslutning.
/KE.

Re: Radio / TV Data dåse
Hej KE

Dem der levere internetløsningen, ja de levere vel
også skillefilter og modem.

Max

Re: Radio / TV Data dåse

Det er helt rigtig Max, det ved jeg godt! .
Men spørgsmålet går på om det teknisk vil virke med en dåse på en dåse, hvis
du forstår dette.
Ja jeg kan skifte vægdåsen ja det ved jeg godt.
Men er det teknisk muligt at at sætte en afslutningsdåse på enten tv eller
radio-stikket og så kunne få internet til at virke også med en Triax TD 272
slutdåse? .
/KE.

Re: Radio / TV Data dåse

Internetforbindelsen kommer ind via TVstikket, og returvejen foregår via
radiostikket.

Husk at slutdåsen skal være den eneste dåse på stregen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Radio / TV Data dåse

Hov jeg så lige at det var en TD272 dåse, så jeg må lige rette mig selv:

TD272 dåsen har en multimedie tilslutning, den bruger du bare direkte.

Sandsynligvis vil det ikke fungere hvis du bruger coaxstikkene.

Du kan selvfølgelig skifte dåsen til en TD260 og så bruge TV og
radiostikkene, sammen med en "rygsæk" men det vil da være at gå over åen
efter vand.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Radio / TV Data dåse
Tak Uffe, der hvor jeg vil hen er at jeg ikke kan eller må skifte denne
dåse, men der er multimedie signal på indføringen, så jeg spørger så om
jeg kan hægte min TD 272 dåse på enten TV eller Radio stikket og så
kunne tilslutte en multimedie enhed på mit multimedie stik i min TD 272
dåse, vil det kunne virke? .
/KE.

Re: Radio / TV Data dåse

Der da heller ingen grund til at skifte dåsen.

Hvorfor vil du ikke bruge multimedieudtaget?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Radio / TV Data dåse
Uffe, jeg er nok ikke god nok til at forklare mig, jo jeg vil tilslutte
en router til multimedie stikket, kan jeg så hægte mig på enten Radio
stikket eller TV stikket? .
Jeg mangler måske at fortælle at den vægdåse der er monteret er en TX260
mener jeg.
Forstår du mig? .
/KE.

Re: Radio / TV Data dåse

Korrekt

Som jeg skal du hægte dig på både TV og radiostikket.

Der findes en dåse til at montere uden på din TD260 dåse, brug den, den
leveres ofte med fra udbyderen.

Jeg formoder at Xet var en slåfejl?

Mvh. Uffe Ravn

Re: Radio / TV Data dåse
Hej igen Uffe, nej det er ikke en slå fejl, hi hi.
Jeg er så gammel i faget så dengang brugte vi Triax TX260 slutdåse tror
jeg den hed! .
Dengang var der ikke rigtigt indført bredbånd her! .
Men i dag sendes der bredbånd ud på nettet, men dåsen er en gammel Triax
dåse som jeg er sikker på hedder TX260.
OK der kan du bare se at du er nyere i faget her, jeg var ikke klar over
at der er en dåse til montering uden på de gamle radio TV dåser.
Hvad hedder den du her omtaler til montering uden på de gamle dåser? .
/KE Kofod.

Re: Radio / TV Data dåse

Ok, jeg kom først ind i branchen erhvervsmessigt i 1987

Jeg kender ikke navnet på dåsen, men der er et billede af en her:

http://www.kedde.com/kabeltvstik.jpg

Men som sagt så bliver den normalt altid leveret med fra internetudbyderen.

Mvh. Uffe Ravn

Re: Radio / TV Data dåse
Det er lige denne løsning jeg efterlyser, tak for info.
"leveret med fra internetudbyderen" det er også rigtigt.
Nu var det et spørgsmål som jeg nu har fået svar på.
Tak for hjælpen.
/KE Kofod.

Site Timeline