På Google giver denne søgning

"beovision 3862" pletskud ....

Glem venligst denne del af teksten :

tænkte på et andet indlæg

--
Jan_stevns

Re: Råd søges B&O 3862!

Ja, det er nøjagtig den.

Jeg var ellers igang med det. Det lød til at være
en nem fremgangsmåde. :-)

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Råd søges B&O 3862!

hej Villy
(af frygt for at alle vE5%gner op igen ,som lige sket ,sE5% sender jeg
denne direkte til dig. )
Hvis du kan ringe ,eller kige ind til Jerry,sE5% prF8%v da lige.. jeg
kender ham fra tv-scandia. ,en gruppe for proffesionelle reparatF8%rer,
Jeg kender ham som en yderst hjE6%lpsom og kompetent mand i gruppen, og
har flere gange fE5%et hjE6%lp netop fra Jerry. ligesE5% Per Hastrup.
Nogle endnu nyere chassis end dem jeg tE6%nkte pE5% ,ja de har slet ikke
andet end et nummer bagpE5% label.. og det er svE6%rt at huske hvad der er
indeni.. men der var generelt to versioner af samme print.. I disse
kan der vE6%re en del lodninger ,men hvis der er sE5%dan en lodning kan
det vE6%re nF8%dvendigt at udskifte delen. det gF8%r man fordi komponenten
bE5%de er blevet stresset af varme og elektrisk stress ved hver fejl ,sE5%
de ofte er ved at vE6%re defekte. Men jeg tror at det vil vE6%re en
reparation der sagtens kan vE6%re det vE6%rd.. hvis jeg nu tE6%nker pE5% de=
rigtige denne gang..
hilsen Alex

Re: Råd søges B&O 3862!

Tak for dit svar, jeg ringer til ham i morgen
og snakker med ham om det. Det er gode råd, du
har givet.

--
Venlig hilsen,

Villy Dalsgaard

Re: Råd søges B&O 3862!

tjah fik alsE5% trykket pE5% den forkerte knap... men sE5%dan gE5%r det.

Og hvis folkene vil have en diskussion.:.
Hvem kan sE5% huske Philips KT 6 eller den mere avancerede K 80.. hvis
man rF8%rte GY 'en dagen efter fik man en trang til at kF8%re hjem igen..
Men Booster kondensatoren har da sit navn velfortjent.. i transistor
afbF8%jninger ogsE5%.. man har typisk 150 volt som VCC

Er der forresten nogen der ved hvorfor alle brugte ca 150 volt til
driften af linietrafoen ??
Over boostkondensatoren er der omkring 1200 volt.. hvis det ikke er en
boost converter hvad vil i sE5% ha :)

I rF8%r tv'et var det vist mere noget med at hE6%ve et nivea sE5%
boostdioden ledte hovedstrF8%mmen i afbF8%jningskredslF8%bet, men der er
mE5%ske
nogen der kan huske sammenhE6%ngen i det hele med PL og PY en.. det er
ikke svE6%rt ,men glemt for mit vedkommende.. .
venlige hilsner
Alex

Re: Råd søges B&O 3862!

Shit happens ;)

Den blev aldrig kaldet anden end K6 -  trælst at makke med en ombygget
sorthvis modtager ;)

Du mangler K7 i rækken - den med højspændingsburet inde bagved i
hjørnet -  noget argt hø og hakkelse

K80 var egentligt en ok hybridmodtager -  og skidesjov når en af
lamperne kortsluttede i glødetråden, så betalte Philips nemlig en flok
lamper - oh kors hvor kunne videorøret PL 802 da lave ballade - og den
senere transistor-version kunne man stort set aldrig få til at virke

Jeg havde en årrække en k80'er - den der hed 616, altså den med
jalousilågen der kørte op nedefra -

Klart mand - det er jo højspæningsensretterrøret -  det er sgu' da
koblet direkte på flasken -  Awss !

Og sikke noget lort at skifte linietrafo på - at få loddet en ny
ledning fast i soklen , og klemt skidtet sammen igen

røret fik jo sin glødespænding ved at have 2 viklinger omkring trafoen

På f.eks K80 sad der 2 PL509'ere og et PY501 -

B&0 havde stort set samme arrangement i Beovision 3100/3400 -  dem med
blik skorstenen - og ve den stakkel der ikke gad montere den igen, den
sad der bestemt ikke for sjov skyld

Man holdt nemt kaffen varm på en Beovision i de dage ;)

både K80'eren og B&o'en var jo første generation af fjernsyn med 110
graders afbøjning, og skulle derfor have endnu mere saft og kraft til
horisontal afbøjningen - jeg mener at huske de nærmest kørte push/pull
for at kunne levere strøm nok

--
Jan_stevns

Re: Råd søges B&O 3862!

Så har du aldrig set en K5 ;-)

Og K70 der var "The Improved Version" - mit første farvetv !

PL802T - den skulle da bare modificeres.

"glødemodstanden" skule fjernes og monteres på bagsiden af printet.

Der skulle tilføjes et R-C-R led fra udgangen tilbage til "gitter"
elektroden, det skulle tilpasses hver enkelt

Uhm ja
PL er din udgangsswitch = "BU"en i moderne apparater

PY er boosterioden = (ca.) flybackdioden i Ø/V i moderne apparater.

Den kunne vist køre med een - et stykke tid :-;

Neeej, man holdt pølserne varme til chaufføren

Re: Råd søges B&O 3862!

Ifald har jeg glemt det - men jeg har set en Eltra -   Yickssss

Der gik et par dagen før man holdt op med at ryste på hovedet ;)

Tænk de slap fra det ......    gud fader bevares

Nåehh ja - hvis vi skal på den galej :

Gamle Löewe og Schaub Lorentz tingester, gamle Grundtvig'er - og jeg
skal gi dig - tænk hvad folk insisterede på at holde liv i for enhver
pris

En bestemt afdeling havde et gamelt Ferguson 19" farvelade, som
brugtvare - den kunne vi simpelthen ikke ophugge - det lort solgte
afsindigt mange nye fjernsyn, når folk lynhurtigt blev træt af det, og
gav det i bytte igen, igen , igen ..............................

--
Jan_stevns

Re: Råd søges B&O 3862!

ja -  jeg kan ikke huske navnet på det mere - men det var gåtnok noget

Eller nærmere Thorn -  serie 4000, er netop lortet med tykfilm ;(
--
Jan_stevns

Site Timeline