R112 ? hvad er det ?

jeg har et E-mu lydkort http://www.emu.com/support/welcome.asp?centric75%9
og nu er det altså stået helt af øvøv jeg tror jeg har fundet en af fejlene
der er en komponent som ser brændt ud

på printet ved siden af den brændte komponent står der skrevet R112 billede
kan mailes

kan man købe sådan en komponet løst ?
evt hvor ?

og som bonus spørgsmål hvor får man sådan noget reppet henne hvis man ikke
selv kan ?
er der mon en herinde der kunne tænke sig at bare kigge på den...?

Mvh Søren Jim Kelly

Re: R112 ? hvad er det ?

Det er blot komponent-nummeret.

Ja, men kræver at man kender værdien. Og det kræver enten et diagram, en
stykliste eller oplysninger fra et fungerende kort.

Jesper Poulsen

Re: R112 ? hvad er det ?

Eller at man kan analysere sig frem til hvad hvad værdien bør være.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Re: R112 ? hvad er det ?

Det bliver kun en slump-værdi.

Jesper Poulsen

Re: R112 ? hvad er det ?

Det kunne jo også være man kunne aflæse værdien på modstanden hvis ikke
den er sodet helt til. Ville da være langt det nemmeste...
Et billede af komponenten kunne måske hjælpe, hvis ikke Søren kan
beskrive komponenten nærmere - står der f.eks. noget på den eller er der
nogle farvede ringe på den.

- Lars

Re: R112 ? hvad er det ?

hej alle

Tak for jeres svar so far

jeg har ikke udmiddelbar chance for at skaffe et diagram eller komponent
list men jeg har mulighed for at låne en breakoutbox magen til... som der så
kan nærstuderes of måles på
er der nogle af jer her inde (helst på sjælland) der ville påtage sig sådan
en opgave
der vil self være behørig afregning...

mvh Søren Kelly
(fattig musiker der sidder med et plade projekt der ikke kommer vidre før
problemet er løst)

Re: R112 ? hvad er det ?

Det kan jeg klare hvis du er i nærheden af Amager (Bio). Er hjemme næsten
hele weekenden og imorgen efter ~19.
Men jeg har svjh. kun 0603, 0805 og 1206 (fysiske modstandsstørrelser)
sortimenter - hvis den ikke er "bitte-lille" burde det nu også række.

Det skal ikke koste dig noget :-)

Mvh.
 Anders (tlf 60626022, min mail virker)